Anna-Lena Berglund
De Angelis, Roberta,(2018): ]Business models in the circular economy : concepts, examples and theory ,Palgrave Macmillan
https://nuoriyrittajyys.fi/sv/ (not translated)
Samarbete mellan Novia och ungföretagsamhet i form av "Innovation Camp"
Grunderna i företagsamhet
Informations sökning och utveckling av kommunikationsförmåga
Team arbete
Utveckling av affärsideer (not translated)
Aktivt deltagande i innovation camp och skriflig rapport. (not translated)
English
01.08.2020 - 31.12.2020
01.08.2020 - 30.09.2020
10 - 20
Faculty of Business
Anna-Lena Berglund, Rosmeriany Nahan-Suomela
circulär ekonomi spelet - målsättningar:
får positiva framtidsvisioner och hittar handlingsmöjligheter
lär sig förstå cirkulär ekonomi på praktisk nivå ur företagsverksamhetens och konsumtionens synvinkel
identifierar och värdesätter såväl egna som teammedlemmarnas styrkor och färdigheter
arbetar som en del av teamet och tar ansvar för sin egen och teammedlemmarnas inlärning
får färdigheter att utveckla affärsidéer och företagsamhet (not translated)
Degree Programme in Business Administration
Vasa, Wolffskavägen 33
0.00 credits
0.00 credits
Approved/Rejected
Aktivt deltagande i innovation camp och skriflig rapport. (not translated)
24.09.2020 ( kl. 08.00-16.00)
Inlämningsdatum för grupprapport (4-10 sidor) (not translated)
O deltagande i seminariet(Innovation Camp) och inga inlämningsuppgift (not translated)
Minimal input i diskussioner i företagsprojekt/företagsspel
Studerande har läst teori och har förståelse om ämnet och kan använda rätt terminologi med tanke på kursens kompetenser.
Studerande kan använda olika källor för att hämta information om ämnet i både tal och skrift, har både källhänvisningar och källförteckning.
Projektet är utfört och godkänt. Projektet är dokumenterat och är av tillfredställande kvalitet (not translated)
Minimal input i diskussioner i företagsprojekt/företagsspel
Studerande har läst teori och har förståelse om ämnet och kan använda rätt terminologi med tanke på kursens kompetenser.
Studerande kan använda olika källor för att hämta information om ämnet i både tal och skrift, har både källhänvisningar och källförteckning.
Studerande kan diskutera centrala frågor och teoretiska synpunkter
Studerande kan knyta teorin till praktiken och kan reflektera tillämpningen av teorin i praktiken
Projektet är utfört och godkänt. Projektet är dokumenterat och är av god kvalitet (not translated)
Minimal input i diskussioner i företagsspel/företagsprojekt.
Studerande har läst teori och har förståelse om ämnet och kan använda rätt terminologi med tanke på kursens kompetenser.
Studerande kan använda olika källor för att hämta information om ämnet i både tal och skrift, har både källhänvisningar och källförteckning.
Studerande kan diskutera centrala frågor och teoretiska synpunkter
Studerande kan knyta teorin till praktiken och kan reflektera tillämpningen av teorin i praktiken
Studerande bidrar med egen tolkning av ämnet och relaterar till större sammanhang.
Studerande bidrar med förslag till fortsattforskning på ämnet och ger nya vinklingar på ämnet, även med tanke på framtiden.
Projektet är utfört och godkänt. Projektet är dokumenterat och är professionellt utfört. (not translated)