Marika Nygårdas
Rekommenderad litteratur:
Malhotra, N. & Co. Marketing Research An applied approach (flera årgångar)
Bell E. & A. Bryman. Företagsekonomiska forskningsmetoder (flera årgångar)
Övrigt material enligt rekommendation av föreläsaren (not translated)
Närtillfällen med teori-inlägg
Träningar (not translated)
Kvalitet på forskningsplanen 70%
Kvalitet på opponens 30%
Närvaro på träningar (måste för att få godkänd kurs)
God aktivitet under träningarna kan bidra till ett höjt vitsord (not translated)
Swedish
29.08.2022 - 31.03.2023
15.06.2022 - 04.09.2022
Faculty of Business
Helena Nordström, Håkan Sourander, Fredrik Strandberg
Målet är att studeranden:
- kan särskilja branschens forskningsfrågor från ämneshelheten
- kan identifiera och presentera forskningsproblemet
- kan tillämpa forskningsetik i forskningsprocessen
- inser betydelsen av vetenskaplig litteratur för valt ämnesområde
- kan anpassa undersökningsmetoder till forskningsproblemet. (not translated)
Degree Programme in Business Administration
Åbo, Henriksgatan 7
0.00 credits
0.00 credits
H-5
Forskningsplanen inlämnas:
Deadline 1: 8.11
Deadline 2: 11.12
Deadline 3: 8.1 (not translated)
Enligt schema (not translated)
Närtillfällen och träningar 2,5 sp
Självständigt arbete inkluderande forskningsplan 2,5 sp (not translated)
Inte slutförd forskningsplan.
Opponensen uteblir eller är bristfällig
Träningsfrånvaro (not translated)
Svaga insatser, knapp kvalitet.
Inlämnad forskningsplan innehåller enbart basinformation
Opponensen ger svagt mervärde åt skribenten (not translated)
Uppgifter samt presentationer väl utförda.
Forskningsplanen innehåller element för att stöda examensarbetsprocessen.
Opponensen ger mervärde åt skribenten (not translated)
Utmärkta insatser överlag samt exeptionell kvalitet.
Forskningsplanen innehåller element för att stöda examensarbetsprocessen.
Planen är välmotiverad, konkret och genomförbar som sådan.
Opponensen ger ett klart mervärde genom nya synvinklar åt skribenten (not translated)