Pia Höglund-Ingo
Hwang, P. & Nilsson, B. (2011) Utvecklingspsykologi (3:e rev.utg.) Natur och Kultur
s. 131-293 samt s. 313-315 - Studerande lånar denna själv
Parrish, M. (2012) Mänskligt beteende. Perspektiv inom socialt arbete. Liber
s. 130-171 - Dessa nämnda sidor hittar du i "mappen" på moodlecourses.
Säljö, R. (2016) Lärande. En indroduktion till perspektiv och metaforer. Gleerups
s. 89-107 - Dessa nämnda sidor hittar du också i "mappen" på moodlecourses (not translated)
Kursen utveckling och lärande (5 sp) sker helt och hållet virtuellt och genom självinstruerande material på Moodlecourses (not translated)
Godkända självstudiearbeten och hemtentamen (not translated)
Swedish
07.02.2022 - 06.03.2022
15.11.2021 - 07.02.2022
Faculty of Health and Welfare
Pia Höglund-Ingo
Degree Programme in Social Services
Åbo, Henriksgatan 7
0.00 credits
5.00 credits
H-5
självinstruerande material på moodle som kan avläggas under för kursen angivna veckor (not translated)
Studerande kan avlägga kursen enligt egen tidtabell (not translated)
7.2-6.3.2022 (not translated)
Tidsanvändning för kursen 135 timmar (not translated)
Studerande uppvisar inte de mest elementära kunskaperna inom ämnet. Studerande uppvisar upprepade missförstånd av fenomenen och ämnet (not translated)
Studerande påvisar en ytlig och ytterst grundläggande förståelse för ämnet och de fenomen som studeras
Beskrivningen av fenomenen är fragmentarisk men innehåller ändå de mest centrala aspekterna (not translated)
Studerande kan reflektera kring fenomen i anslutning till ämnet och kan aktivt göra egna kopplingar till det studerade.
Studerande kan motivera egna ståndpunkter och har grepp om definitioner och begrepp i anslutning till ämnet (not translated)
Studerande har en fördjupad förståelse för ämnet och ett moget förhållningssätt i sina reflektioner kring de studerade fenomen samt uppvisar förmåga till kritiskt tänkande (not translated)