Eva Juslin
Rekommenderad litteratur uppdateras senare.
Huhtinen-Hildén L., Lamppu M. (Eds.)., (2018). Odottamattomia aarteita : Ilmaisua, leikillisyyttä ja luovaa toimintaa ryhmässä. Metropolia Ammattikorkeakoulu. https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/152798/2018_huhtinen_hilden_lamppu_odottamattomia_aarteita_ERILLISJULKAISU.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Karlsson, L. 2000. Sadutus – Avain osallistavaan toimintakulttuuriin. Jyväskylä: PS-kustannus.
Karlsson, L. Barnen berättar -projektet https://www.edu.helsinki.fi/lapsetkertovat/svenska/Publikationer/KullerbyttaLiisa.htm
Kurki, L. 2000. Sosiokulttuurinen innostaminen. Tampere: Vastapaino.
Räty, K. 2011.Elämyspedagoginen ohjaaminen – Ajatuksia kokemuksellisesta oppimisesta. Lahti: Outward Bound Finland ry.
Sjøvold, E. 2008. TEAMET - Utveckling, effektivitet och förändring i grupper. Malmö: Liber.
Wikander, S. 2008. Massagesagor – Beröring som ökar ditt barns lugn, empati, kreativitet och självkänsla. Ica bokförlag.
Öhman, M. 2011. Det viktigaste är att få leka. Stockholm: Liber. (not translated)
Föreläsningar, litteraturstudier, metodverkstäder, grupparbeten, projektarbete och praktiska övningar (not translated)
1sp Verkstäder
2sp. Projekt (Bedömning 0-5)
Följt anvisningar, tilämpat och argumenterat
Förmåga att reflektera kring tillämpning av funktionella metoder
Tillämpning av professionellt förhållningssätt
Workshop:
- Övningarnas relevans för workshopens syfte
- Pedagogiskt upplägg
- I vilken mån deltagarna får vara aktiva under workshopen
- Workshopledarnas engagemang (not translated)
Swedish
22.03.2021 - 16.04.2021
15.11.2020 - 22.03.2021
Faculty of Health and Welfare
Carolina Silin, Janina Dahla, Lilian Nordell
Mer information och material finns på kursens virtuella plattform Moodle.
Lärare: Lilian Nordell.(epost lilian.nordell@novia.fi) Carolina Silin (epost carolina.silin@novia.fi) och Janina Dahla (epost janina.dahla@novia.fi ) (not translated)
Degree Programme in Social Services
Åbo, Henriksgatan 7
0.00 credits
0.00 credits
H-5
Validering enligt instruktioner för identifiering och erkännande av tidigare förvärvad kompetens.
I sådana fall används bedömningsskalan godkänd/underkänd (not translated)
Inspirationsföreläsare från arbetslivet. (not translated)
Projektarbetet utmynnar i en gruppexamination; grupprapport och gruppen leder en workshop på distans och deltar i de övriga gruppernas workshop den.14-15.4 på distans.
Deadline för grupprapport och kompletteringsuppgifter 14.4.21inlämnas på studieplattformen Moodle (not translated)
Deltagande i kursens obligatoriska närvarostudier sker på distans, via Teams, förutom 8.4 . (med reservation)
Mera information gällande kursupplägg finns på kursens moodle sida
22.3-15.4.20 (not translated)
3 sp ( 3X27h =81 h)
22.3 Kursstart
Deltagande i kursens närstudier sker på distans, deltagande via teams, förutom 8.4. Mer ingående information om kursupplägg finns på kursens Moodle sida.
Närstudier( 30h),obligatorisk närvaro .Vid frånvaro ansvarar studerande för att, utgående från undervisningsmaterialet och tillhörande litteratur, reflektera över den teori som har presenterats i materialet och för att göra de övningar som hör till det missade tillfället. Studerande ska också berätta vilka tankar och känslor som väcktes av övningarna, samt hur övningarna kunde tillämpas med olika målgrupper. Alternativt kan studerande själv komma med förslag hur hen kunde komplettera undervisningstillfället. Krav på kompensationsuppgiftens längd 2sidor, lämnas in på kursens Moodle sida, under inlämning: komplettering vid frånvaro”.
Examination(14h) den 14 och 15.4 obligatorisk närvaro
Självstudier (37h) Ingår projektarbetet som kräver samarbete och deltagande av varje gruppmedlem både då det gäller den skriftliga och praktiska delen. (not translated)