Pia Höglund-Ingo
Hwang, P. & Nilsson, B. (2011) Utvecklingspsykologi (3:e rev.utg.) Natur och Kultur
s. 131-293 samt s. 313-315 - Studerande lånar denna själv
Parrish, M. (2012) Mänskligt beteende. Perspektiv inom socialt arbete. Liber
s. 130-171 - Dessa nämnda sidor hittar du i "mappen" på moodlecourses.
Säljö, R. (2016) Lärande. En indroduktion till perspektiv och metaforer. Gleerups
s. 89-107 - Dessa nämnda sidor hittar du också i "mappen" på moodlecourses (not translated)
Kursen förverkligas genom självinstruerande material på Moodlecourses-plattformen (not translated)
Swedish
01.01.2022 - 31.12.2022
03.01.2022 - 15.12.2022
Faculty of Health and Welfare
Pia Höglund-Ingo
Degree Programme in Social Services
Åbo, Henriksgatan 7
0.00 credits
0.00 credits
H-5
Kursen examineras genom individuellt arbete. Instruktioner finns på moodlecourses (not translated)
- (not translated)
Enligt studerandes egen tidtabell och studietakt (not translated)
3.1.2022 - 31.12.2022 (not translated)
- (not translated)
135 timmar eget arbete (not translated)
Studerande uppvisar inte ens de mest elementära kunskaperna inom ämnet. Studerande uppvisar missförstånd av fenomenen och ämnet (not translated)
Studerande har en ytlig men ändå grundläggande förståelse för ämnet och de fenomen som studeras. Framställningen är fragmentarisk men innehåller ändå de mest centrala delarna (not translated)
Studerande kan reflektera kring fenomen i anslutning till ämnet och kan aktivt göra egna kopplingar till det studerade
Studerande kan motivera egna ståndpunkter och har grepp om definitioner och begrepp i anslutning till ämnet och de fenomen som studeras (not translated)
Studerande uppvisar fördjupad förståelse för ämnet och har ett moget förhållningssätt till de fenomen som studeras samt uppvisar förmåga till kritiskt tänkande (not translated)