Susanne Jungerstam
Lagstiftning:
Lag om småbarnspedagogik 540/2018.
Statsrådets förordning om småbarnspedagogik 2018/753.
Utbildningsstyrelsen. 2018. Grunderna för planen för småbarnspedagogik.
Holm, P, Aledin, S.2019. Pedagogisk dokumentation. Vad, hur och varför?
Karvi: rekommendationer för utvärdering
Karvi: laatu arjessa
Karvi: viisivuotiaiden maksuttoman varhaiskasvatuksen kokeilu
+ annat material och litteratur på Moodle (not translated)
- föreläsningar
- självstudier
- mellanuppgift
- individuell inlämningsuppgift
- gruppuppgifter (not translated)
Hemtentamen:
Bedömningskriterierna är följande:
- innehållsmässig sakkunskap och förmåga att sammanfatta teori
- professionellt och etiskt förhållningssätt
Hemtentamen bedömning enligt skala 0-5.
Gruppexamination bedömning: gk/uk
Examinator: Lena Storbacka-Järvinen
Vid validering bedömning enligt skala godkänd/underkänd. (not translated)
Swedish
14.09.2020 - 20.12.2020
01.08.2020 - 30.09.2020
Faculty of Health and Welfare
Lena Storbacka-Järvinen
Degree Programme in Social Services
Vasa, Wolffskavägen 31
0.00 credits
0.00 credits
H-5
Individuell skriftlig hemtentamen 2sp (bed. 0-5)
Gruppexamination 1sp (gk/uk) deadline 10.11.2020, utförande 12.11.2020 (not translated)
Tid för förverkligande: 17.9- (not translated)
Individuell skriftlig hemtentamen 2sp = 2 x 27,5h = 55h
Gruppexamination (inkl. föreläsningar 14 h) 1sp = 27,5h (not translated)
Underkänd
Studerande visar inte tillräcklig kompetens i ämnet (not translated)
Bedömningskriterier - tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)
• Studerande påvisar en ytlig kompetens och grundläggande förståelse för ämnet (not translated)
Bedömningskriterier - goda-synnerligen goda (3-4)
• Studerande påvisar en kompetens som relateras och kopplas till litteraturen
• Studerande kan reflektera och motivera egna synpunkter (not translated)
Bedömningskriterier - berömliga (5)
• Studerande har en fördjupad kompetens och visar en djupare förståelse för ämnet i relation till det kommande yrket (not translated)