Nadja Suomela
Obligatorisk kurslitteratur:
Grunderna för planerna för småbarnspedagogik 2018. https://www.oph.fi/sites/default/files/documents/grunderna-for-planen-for-smabarnspedagogik-2018_0.pdf
Lag om småbarnspedagogik 540/2018
Holm P & Aldin S. 2019. Pedagogisk dokumentation, vad, när hur, och varför? https://static1.squarespace.com/static/5b68b6de7106995629171c0d/t/5d52e16bb35f3100012ce502/1565712814160/Dokumentation+Handbok.pdf
NCU 2020. Småbarnspedagogikens kvalitet i vardagen - genomförande av planer för småbarnspedagogik på daghem och i familjedagvård. https://karvi.fi/app/uploads/2020/06/NCU_T1520.pdf
+ annat material som laddas upp på kursens Moodlesida (not translated)
Föreläsningar
Gästföreläsare, tidpunkt meddelas senare
Grupparbete
Individuell hemtent
Självstudier (not translated)
Hemtentamen och gruppexamination
Bedömningskriterierna är följande:
- innehållsmässig sakkunskap och förmåga att sammanfatta teori
- professionellt och etiskt förhållningssätt
Hemtentamen bedömning enligt skala 0-5.
Gruppexamination bedömning: gk/uk
Examinator: Lena Storbacka-Järvinen
Vid validering bedömning enligt skala godkänd/underkänd. (not translated)
Swedish
20.09.2021 - 31.12.2021
01.08.2021 - 06.10.2021
Faculty of Health and Welfare
Lena Storbacka-Järvinen
Omtentamen vid behov ordnas 14.1.2022 och 18.2.2022 via Moodle. (not translated)
Degree Programme in Social Services
Vasa, Wolffskavägen 31
0.00 credits
0.00 credits
H-5
Gästföreläsare, tidpunkt meddelas senare. (not translated)
1. Individuell hemtent 2sp (bedömning 0-5) Tent 26.11.2021, omtentamen 14.1.2022 och 18.2.2022
2. Grupparbete 1 sp (bedömning gk/uk) Seminarier 10.11.2021 (not translated)
Kurstid 15.10-3.12.2021
Undervisning på Campus och distans
Seminarier på distans
Hemtentamen på Moodle (not translated)
1. Individuell hemtent 2sp, 2 x 27h = 54h (Schemalagd obligatorisk undervisning och hemtent 21h, självstudier 33h)
2. Grupparbete 1sp, 27h (seminarie 4h och självstudier/arbete i grupp 23h) (not translated)
Studerande visar inte tillräcklig kompetens i ämnet (not translated)
Vitsord: 1
• Studerande påvisar en ytlig kompetens och grundläggande förståelse för ämnet
Vitsord: 2
Studerande påvisar en ytligt kompetens och grundläggande förståelse för ämnet och det egna kritiska tänkandet syns begränsad utsträckning (not translated)
Vitsord 3
• Studerande påvisar en kompetens som står i relation till litteraturen
• Studerande kan reflektera och motivera egna synpunkter
Vitsord 4:
•Studerande påvisar en kompetens som står i relation till litteraturen och kan analysera det på en djupare nivå.
•Studerande reflekterar och motivera egna synpunkter. (not translated)
Vitsord 5
• Studerande har en fördjupad kompetens och visar en djupare förståelse för ämnet i relation till det kommande yrket. Studerande argumenterar för sammanhang, föreslår nya synsätt på temat samt motiverar sina val. (not translated)