Johanna Sigfrids
Börjeson, B. 2015. Förstå socialt arbete. Stockholm: Liber
Gray, M. & Webb, S. A. (eds.) 2013. Social Work Theories and Methods. London, Thousand Oaks, New Delhi and Singapore: SAGE (kap 6, 13 och 14)
Kananoja. A., Lähteinen, M. & Marjamäki, P. (toim.) 2017. Sosiaalityön käsikirja. 4 painos. Tietosanoma OY (s. 1-246)
Parrish, M., Sterner, Å. & Wigelius, E. (2012). Mänskligt beteende: Perspektiv inom socialt arbete. Malmö: Liber.
Övrig litteratur i samråd med kursansvarig. (not translated)
Föreläsningar, övningar, självstudieuppgifter, CaseWorkshop, (not translated)
Swedish
08.04.2021 - 28.05.2021
15.11.2020 - 07.04.2021
Faculty of Health and Welfare
Johanna Sigfrids, Viktor Matintupa
Degree Programme in Social Services
Vasa, Wolffskavägen 31
0.00 credits
0.00 credits
H-5
Gästföreläsningar (not translated)
Examination:
- Skriftlig inlämningsuppgift / temastudie
- Gruppdiskussioner kring case / CaseWorkshop (not translated)
07.04.2021 09.00 - 11.45 Externt utrymme : distans i Teams
14.04.2021 09.00 - 11.45 Externt utrymme : distans i Teams
22.04.2021 12.30 - 15.15 Externt utrymme : distans i Teams
27.04.2021 12.30 - 15.15 Externt utrymme : distans i Teams
05.05.2021 09.00 - 11.45 Externt utrymme : distans i Teams
12.05.2021 09.00 - 11.45 Externt utrymme : distans i Teams
17.05.2021 12.30 - 15.15 Externt utrymme : distans i Teams
19.05.2021 09.00 - 16.00 Externt utrymme : distans i Teams
27.05.2021 09.00 - 11.45 Externt utrymme : distans i Teams (not translated)
5 sp - 135h
- Föreläsningar ca 30h
- Självstudier ca 105h (not translated)
Studerande har inte utfört examinationsuppgifterna alternativt inte uppnått godkänd nivå i examinationsuppgifterna pga ofullständiga uppgifter och/eller pga i uppgifterna ytterst ytlig påvisad kunskap. (not translated)
Studerande har besvarat frågorna på ett relevant sätt och har med hjälp av litteraturstudier förmått göra egna tillämpande reflektioner. (not translated)
Studerande har besvarat frågorna och visat klarhet över centrala begrepp och definitioner inom området. Texten visar på logik i uppbyggnad och studerande kan också göra relevanta, reflekterande paralleller. (not translated)
Studerande visar stark klarsynthet och mognad i sin förståelse, utöver det vanliga. Studerande kan reflektera kring fenomenen på ett djupgående sätt. Studerande har visat starkt engagemang i texten. (not translated)