Johanna Sigfrids
Börjeson, B. 2015. Förstå socialt arbete. Stockholm: Liber
Gray, M. & Webb, S. A. (eds.) 2013. Social Work Theories and Methods. London, Thousand Oaks, New Delhi and Singapore: SAGE (kap 6, 13 och 14)
Kananoja. A., Lähteinen, M. & Marjamäki, P. (toim.) 2017. Sosiaalityön käsikirja. 4 painos. Tietosanoma OY (s. 1-246)
Övrig litteratur i samråd med kursansvarig. (not translated)
Föreläsningar, övningar, självstudieuppgifter, grupparbete, (not translated)
Swedish
10.02.2021 - 15.05.2021
15.11.2020 - 09.02.2021
Faculty of Health and Welfare
Johanna Sigfrids, Viktor Matintupa
Degree Programme in Social Services
Vasa, Wolffskavägen 31
0.00 credits
0.00 credits
H-5
Gästföreläsningar (not translated)
Examination:
- Skriftliga inlämningsuppgiften 8.4.2021 kl. 18:00
- Gruppdiskussioner kring case 15.4.2021 (not translated)
10.02.2021 09.00 - 11.45 Teams
15.02.2021 09.00 - 11.45 Teams
24.02.2021 09.00 - 11.45 Teams
17.03.2021 09.00 - 11.45 Teams
24.03.2021 09.00 - 11.45 Teams
31.03.2021 09.00 - 11.45 Teams
07.04.2021 09.00 - 11.45
15.04.2021 09.00 - 16.15
22.04.2021 09.00 - 11.45
Observera att kursen går på distans via Teams åtminstone till och med 31.3.2021 i enlighet med de rådande restriktionerna orsakade av Corona-situationen. (not translated)
5 sp - 135h
- Föreläsningar ca 30h
- Självstudier ca 105h (not translated)
Studerande har inte utfört examinationsuppgifterna alternativt inte uppnått godkänd nivå i examinationsuppgifterna pga ofullständiga uppgifter och/eller pga i uppgifterna ytterst ytlig påvisad kunskap. (not translated)
Studerande har besvarat frågorna på ett relevant sätt och har med hjälp av litteraturstudier förmått göra egna tillämpande reflektioner. (not translated)
Studerande har besvarat frågorna och visat klarhet över centrala begrepp och definitioner inom området. Texten visar på logik i uppbyggnad och studerande kan också göra relevanta, reflekterande paralleller. (not translated)
Studerande visar stark klarsynthet och mognad i sin förståelse, utöver det vanliga. Studerande kan reflektera kring fenomenen på ett djupgående sätt. Studerande har visat starkt engagemang i texten. (not translated)