Pia Höglund-Ingo
Det material som används i kursen finns i materialbank på Moodle (not translated)
Kursen genomförs genom 8 föreläsnings- och övningstimmar. Material och instruktioner till paruppgiften finns på moodleplattformen (not translated)
Kursen bedöms enligt skalan 1-5. Pararbetet består av två delar och där den första uppgiften (dialogen/diskussionen) bedöms enligt 1-5, medan uppgift två bedöms som GK/iGK.
Den av uppgifterna som bedöms enbart enligt GK/iGK kan ha en höjande effekt på slutvitsordet ifall vitsordet för de andra delarna "står och väger" mellan två vitsord. (not translated)
Swedish
02.01.2023 - 31.03.2023
01.12.2022 - 30.12.2022
Faculty of Health and Welfare
Pia Höglund-Ingo
Kursen Socialpedagogikens grunder ordnas för första gången p.g.a ny läroplan för utbildningen. Vid kursens slut utvärderas kursen i vanlig ordning och möjliga revideringar görs på basen av den utvärderingen
Studerande får utvärdering för paruppgiften via mail (not translated)
Degree Programme in Social Care
Vasa, Wolffskavägen 31
H-5
Tentamen eller validering (not translated)
- (not translated)
Kursansvarige kommer överens med gruppen om deadline för paruppgiften. Om paruppgiften inte kan godkännas så kompletterar studerande den tills det blir godkänt. (not translated)
Föreläsningar på Alere vid närstudietillfällena (not translated)
- (not translated)
8 timmar föreläsning och övningar och 73 timmar eget arbete (not translated)
Första delen av vårterminen 2023 (not translated)
Studerande uppvisar en ytterst allmän och ytlig kunskap. Förmår inte reflektera kring frågorna. Studerande har inte hänvisat till litteratur genomgående i sina svar och hänvisar inte till vilken sida kunskapen är tagen ifrån. (not translated)
Studerande har en något fragmentarisk men ändå grundläggande förståelse för ämnet och de fenomen som studeras. Framställningen saknar ett helhetsgrepp men innehåller ändå de mest centrala delarna. Studerande kan reflektera kring frågorna, men reflektionens koppling till det som studeras är svagt och allmänna (not translated)
Studerande kan reflektera kring fenomen i anslutning till ämnet och kan aktivt göra egna kopplingar till det studerade
Studerande kan motivera egna ståndpunkter och har grepp om definitioner och begrepp i anslutning till ämnet och de fenomen som studeras. Studerande visar ett klart grepp kring helheten och kan beskriva sammanhangen för de studerade fenomenen (not translated)
Studerande uppvisar fördjupad förståelse för ämnet och har ett säkert grepp kring de fenomen som studeras samt uppvisar förmåga till kritiskt tänkande. Studerandes reflektioner visar även en fördjupad förståelse för det som studeras i kombination med mogenhet och insiktsfullhet. Uppgiften är gjord med gott engegemang och hög ambitionsnivå. (not translated)