Minna Syrjäläinen-Lindberg
Social- och hälsovårdsministeriet. Information som stöd för välfärden och de reformerade tjänsterna. Utnyttja social- och hälsovårdsinformation-strategi fram till 2020.
Social- och hälsovårdsministeriet. Ett socialt hållbart Finland 2020. Stragei för social- och hälsovårdspolitiken.
Terveys 2050. Neljä skenaariota ihmislähtöisestä terveydestä ja valinnanvapaudesta. DEMOS. Helsinki.
Sairaanhoitajaliitto: Sairaanhoitajien uudet työnkuvat - laatua tulevaisuuteen ja sotepalveluihin.
Kangasniemi, M. m.fl. 2018. Optimoitu sote-ammattilaisten koulutus- ja
osaamisuudistus.
Hoitotyön vuosikirja 2016. Teknologia soisaali- ja terveydenhuollossa. Sairaanhoitajat
Vehko, T. et al, 2019. E-health and e-welfare if Finland. THL Report 7/2019
Vehko, T. et al. 2019 Miten tietojärjestelmät palvelevat terveydenhuollon ammattilaisten työtä? Vaikutukset työhön ja hyvinvointiin.
http/innokylä.fi
Övriga aktuella artiklar och publikationer (not translated)
Självstudier
Föreläsningar
Tehys nätkurs https://www.soteosaajaksi.fi/sv/hemsida/
Individuell rapport.
Seminarium. Obligatoriskt deltagande. (not translated)
1) Tehy nätkurs. Bedömning enligt skalan uk - gk. GK: När kursen är gjord och bevis på en godkänd prestation har skickats per mejl till kursansvarig lärare
2) Individuell rapport, vitsordsskala 0 - 5, se nedan (not translated)
Swedish
31.08.2020 - 04.10.2020
01.08.2020 - 30.08.2020
Faculty of Health and Welfare
Minna Syrjäläinen-Lindberg
Degree Programme in Nursing
Åbo, Henriksgatan 7
0.00 credits
0.00 credits
H-5
1) Tehy nätkurs
2) Individuell rapport (not translated)
1) Tehys nätkurs gjorg före praktiken vecka 41
2) Individuell rapport. Inlämning av rapporten är 27.9.2020 på moodle (not translated)
Hösttermin 2020 Åbo (not translated)
Självstudier 11 h
Föreläsningar 16 h
Tehy 20 h
Individuell rapport 37 h. Inlämning på moodle 27.9.2020.
Seminarium 4 h (gruppen delad till två mindre grupper) (not translated)
Kriterierna för vitsord 1 inte uppfylls. Underkänd rapport kompletteras enligt examinators anvisningar och lämnas in enligt överenskommelse. (not translated)
Studerande besvarar frågeställningen kortfattat och vagt, med mindre förmåga till analys och reflektion. Sambandet mellan individcentrerad och samhällsrelaterad vård blir otydlig. Mindre del av källorna är vetenskapligt förankrade, relevanta och nya.Den tekniska utformningen är nöjaktig. (not translated)
Studerande besvarar frågeställningen på en god nivå, utnyttjar teoretisk och praktisk kunskap i frågor som rör vårdbranschens framtid nationellt och internationellt.Texten är reflekterande och kritiska synpunkter finns. Stora delar av källorna är vetenskapligt förankrade, relevanta och nya. Den tekniska utformningen är god. Uppgiften lämnas in i rätt form inom utsatt tid. (not translated)
Studerande kan på en djupgående nivå och mångsidigt besvara frågeställningen, har förmåga att relatera svaret till en samhällelig och global nivå. Studerande kan på ett berömligt sätt föra en diskussion mellan teoretisk och praktisk kunskap. Reflektionen är vetenskapligt analytisk. Källorna är vetenskapligt förankrade, relevanta och nya. Den tekniska utformningen är berömlig. Uppgiften lämnas in i rätt form inom utsatt tid (not translated)