Michaela Jalava
Angelöw B & Jonsson T. 2015. Introduktion till socialpsykologi.
Bowlby J. 2010. En trygg bas.
Broberg A, Mothander P, Granqvist P & Ivarsson T. 2008. Anknytningsteori. Betydelsen av nära känslomässiga relationer.
Broberg A, Mothander P, Granqvist P & Ivarsson T. 2008. Anknytning i praktiken. Tillämpning av anknytningsteori.
Grina, T. 2015. Den livsviktiga anknytningen: teori, utredning och behandling.
Eysenck M. (red.) 2000. Psykologi. Ett integrerat perspektiv.
Espen J (red.) 2008. Utvecklingspsykologiska teorier.
Hwang, P & Nilsson B. 2019. Utvecklingspsykologi.
Giddens A. 2014. Sociologi (kap. 2,4,5,9,11,17)
Meeuwisse A. & Swärd H. (red). 2015. Prespektiv på sociala problem.
Repstad P. 2016. Sociologiska perspektiv i vård, omsorg och socialt arbete.
Sundbeck M. 2013. Sexuell hälsa i vården.
Sivonen K. 2000. Vården och det andliga. En bestämning av begreppet andlig ur ett vårdvetenskapligt perspektiv.
Geels A. & Wikström O. 2012. Den religiösa människan. En introduktion till religionpsykologin.
Drakos G. & Hydén L. 2011. Diagnos & identitet.
Övrig ändamålsenlig litteratur. (not translated)
Workshops
Seminarier
Inlämningsuppgift (not translated)
1. Workshop och seminarium. Bedöms som GK/UK. Kriterierna för GK är deltagande i
workshop och seminarium.
2. Individuell inlämningsuppgift, inlämning på Moodle 18.11.2022. Bedöms enligt vitsordsskala
se nedan.Feedback på inlämningsuppgiften ges via Moodle plattformen. (not translated)
Swedish
22.08.2022 - 09.11.2022
16.06.2022 - 21.08.2022
Faculty of Health and Welfare
Michaela Jalava
Degree Programme in Nursing, Degree Programme in Public Health Nursing
Åbo, Henriksgatan 7
0.00 credits
1.00 credits
H-5
Workshop och seminarium enligt läsordning
Individuell inlämningsuppgift. Inlämning på Moodle 18.11.2022 (not translated)
Åbo 22.8-16.11.2022 (not translated)
Kursintrodkuktion 2h
workshops 4h
seminarier 4h
Individuell inlämningsuppgift 58h (not translated)
Inlämningsuppgiften uppfyller inte kriterierna för vitsord 1, Underkänd uppgift kompletteras enligt examinators feedback och enligt överenskommen tidtabell. (not translated)
Inlämningsuppgiften svarar endast delvis eller ytligt på den ställda frågan med stöd av artiklar och övrig facklitteratur. Inlämningsuppgiften har delvis relevant innehåll och tillämpningen av det egna temat beskrivs ytligt och ensidigt. Egna reflektoner förekommer inte eller beskrivs kort. Inlämningsuppgiften är inlämnad inom utsatt tid på Moodle. (not translated)
Inlämningsuppgiften svarar på den ställda frågan med stöd av artiklar och övriga fackkällor. Inlämningsuppgiften har relevant innehåll och en tillämpning av det egna temat syns. Egna reflektioner förekommer. Inlämningsuppgiften är inlämnad inom utsatt tid på Moodle. (not translated)
Inlämningsuppgiften svarar månsidigt på frågeställningar och är skriven utgående från fakta, artiklar och övriga fackkällor. Inlämningsuppgiften har relevant innehåll och tillämpningen av det egna temat syns tydligt. Egna reflektioner och analys beskrivs väl. Inlämningsuppgiften är inlämnad inom utsatt tid på Moodle. (not translated)