Anita Ståhl-Levón
Inkinen et al. 2016.Turvallinen lääkehoito. STM julkaisuja http://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/129969/URN_ISBN_978-952-302-577-6.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Ernvall et al. 2014. Läkemedelsräkning
Nordeng& Spigset. Farmakologi och farmakologisk omvårdnad eller
Koskinen et al. 2012. Lääketietoa ammatilaisille
Henriksson, O. & Lennemark, I. 2017. Värt att veta om vätskebalans. Lärobok om vatten-, elektrolyt- och syra-basbalans. Studentlitteratur.
FRK. Blodtranfusioner https://www.blodtjanst.fi/for-halsovardsexperter/blodtjanst-utbildar/blodtransfusionens-abo
Filmer och virtuellt material på moodle
Material och evidensbaserade nya vetenskapliga artiklar och forskningar enligt föreläsarens direktiv (not translated)
Föreläsningar, grupparbeten och diskussioner
Caselösningar och genomgång av problemlösningar under workshops
Virtuella uppgifter, forumdiskussion och virtuellt test i teori
Läkemedelsräkning som flipped learning ( studerande läser teoretisk bakgrund till räkneproblem som praktiseras på workshops), deltenter i läkemedelsräkning efter utförd workshop (not translated)
Läkemedelsräkning 100% rätt för GK
Teoritest 65% rätt för godkänt. Godkänd prestation bedöms 1-5
Uppgifter och forumdiskussion inlämnade inom deadline GK+, GK , kompletteras
Försenade uppgifter drar ner slutvitsord (not translated)
Swedish
31.08.2020 - 15.11.2020
01.08.2020 - 30.09.2020
Faculty of Health and Welfare
Sirkku Säätelä
Blodtranfusioner tas upp i Kursen KVV05 kliniska vårdåtgärder så det faller bort ur dettaförverkligande (not translated)
Degree Programme in Nursing, Degree Programme in Public Health Nursing, Degree Programme in Midwifery
Vasa, Wolffskavägen 31
0.00 credits
3.00 credits
H-5
Virtuellt test samt deadline för uppgifter enligt överenskommelse med gruppen
Läkemedelsräkning deltenter efter utförda workshops. Kalkylator får användas
Omtentamina i läkemedelsräkning ( alla delar tentas i omtent) november 2019 och december 2020 (not translated)
Hösterminen 2019 (not translated)
27 h arbetsbörda per studiepoäng. Läkemedelsräkning kräver deltagande i workshops för de flesta (not translated)
Criteria for evaluation of the exam
The student has a superficial knowledge of the subject (by heart reading)
Assessment criteria for written work
The student has followed the instructions and their knowledge of the other students' work is inadequate. The student shows limited substance knowledge, it can be essential.
The student shows insufficient knowledge about the other students' written work. The student has followed the instructions for the written work. They have a deficient knowledge of the substance also touching the essential.
Criteria for evaluation of the exam
The student can account for the literature, reflect and motivate his / her views
Assessment criteria for written work
The student has followed the instructions for the written work and shows insufficient knowledge about the other students' written work. The student master the substance of his work, but the application is limited
Criteria for evaluation of the exam
The student shows in his answer an in-depth knowledge and maturity beyond the traditional
Criteria for evaluation of written work individually or in groups
The student has followed the instructions for the written work and shows that she has mastered the substance. They have read the other participants' written work and can ask relevant questions and lead a discussion at the seminar. The written work and the possible opponentship show something out of the ordinary (technical execution, oral presentation, mature reflections, and independent working methods)
The student has followed the instructions for the written work and shows that she has mastered the substance. They have read the other participants' work and can ask relevant questions and lead a discussion at the seminar.