•   Marknadsföring och försäljning BE16BEI01-3002 30.08.2021-19.12.2021  3 sp  (BE19DA-EK, ...) +-
    Studieperiodens (kursens) lärandemål
    Den studerande
    - förstår marknadsföringens betydelse vid skapandet av ett nätverk av kundrelationer
    - kan göra en ändamålsenlig konkurrens- och kundanalys och upprätta en marknadsföringsstrategi för ett utvalt företag
    - förstår betydelsen av och skillnaden mellan extern och intern marknadsföring
    - kan utvärdera marknadsföringsprocessen och anpassa den till en säljprofil och rätt kundgrupp
    - känner till den viktigaste lagstiftningen gällande konsument- och konkurrensskydd
    Förkunskapskrav
    Inga förkunskapskrav
    Studieperiodens (kursens) innehåll
    Marknadsföringens betydelse i små företag samt dess roll för nätverket av kundrelationer
    Viktiga begrepp och processer i marknadsföring
    Marknadsanalys: Kund- o konkurrensanalys
    Planering av varor och tjänster
    Faktureringsmetoder
    Utformning av anbud, offerter och momsfakturor
    Bedömningskriterier
    Underkänd (0)
    oinlämnade uppgifter, studerande deltog inte i planerade studiebesök
    Bedömningskriterier - tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)
    Behärskar 50% av kursens kompetenser
    Bedömningskriterier - goda-synnerligen goda (3-4)
    Behärskar 70% av kursens kompetenser
    Bedömningskriterier - berömliga (5)
    Behärskar 90% av kursens kompetenser
    Tilläggsuppgifter
    På bedömningen inverkar:
    Inlämnade och godkända uppgifter
    Godkända prestationer
    Bedömning enligt skalan 1-5

    Lärarens/ansvarspersonens namn

    Veronika Bäckman

    Studiematerial och rekommenderad litteratur

    Studiematerial fås av läraren och finns i moodle

    Undervisningsmetoder

    Närundervisning
    Grupparbete
    Individuella uppgifter och övningar
    Studiebesök

    Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)

    Bedömning med vitsord 0-5:
    uppgifter är inlämnade eller presenterade (poängsättning, 50% av vitsordet)
    deltagande i lektioner (åtminstone 70%) och deltagande i studiebesöket
    egen projektuppgift (50% av vitsordet)

    Undervisningsspråk

    Svenska

    Tajmning

    30.08.2021 - 19.12.2021

    Anmälningstid

    11.06.2021 - 29.08.2021

    Grupp(er)
    • BE19DA-EK
    • BE19DS-EK
    Ansvarig enhet

    Institutionen för bioekonomi

    Lärare

    Veronika Bäckman

    Utbildning

    Bioekonomi

    Verksamhetspunkt

    Ekenäs, Raseborgsvägen 9

    Vitsordsskala

    H-5

    Tid och plats

    Campus Raseborg, höst 2021 (P1-P2)

    Studerandes tidsanvändning och belastning

    ca 28 timmar av klasslektioner och motsvarande mängd av hemarbete

    Bedömningskriterier
    Underkänd (0)

    oinlämnade uppgifter, studerande deltog inte i planerade studiebesök

    Bedömningskriterier - tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)

    allvarliga brister i uppgifter och i den egna projektuppgiften

    Bedömningskriterier - goda-synnerligen goda (3-4)

    välutförda uppgifter inlämnade i tid, aktivt deltagande i lektioner

    Bedömningskriterier - berömliga (5)

    utomordentligt utförda uppgifter inlämnade i tid, aktivt och konstruktivt deltagande i lektioner och studiebesöket