Anna-Lena Berglund
Wildenstam & Uggla (2018). Marknadsföring - Modeller och principer
Artiklar enligt instruktioner från lärare
* Föreläsningar
* Övningar och diskussioner
* Projektarbete och presentation
* Tentamen
* Projektarbete och presentation
Svenska
21.10.2019 - 22.12.2019
16.08.2019 - 20.10.2019
0 - 40
Vasa
Jörgen Strid
Utbildning i företagsekonomi
Jakobstad, Köpmansgatan 10
0.00 sp
0.00 sp
H-5
* Tentamen
* Projektarbete och presentation
Samarbete med lokalt näringsliv
Meddelas i samband med kurstart
HT2019 period 2
Campus Allegro, Jakobstad
48 h närundervisning med föreläsningar och övningar
27 h förberedelser och övningar inför närundervisning
30 h inlämningsarbeten
30 h förberedelse för tent
* Marknadsföringsstrategi
* Omvärldsanalys
* Marknadsundersökningar
* Konsumentbeteende
* Industriella marknader
* Varumärken
* Konkurrensmedel/marknadsmix
Studenten när inte upp till bedömningskriterierna för minst tillfredställande
* Studerande känner till grundbegrepp inom marknadsföring och förstår marknadsföringens betydelse i organisationen
* Studerande har grundläggande kännedom om konsument- och köpbeteende samt -processer
* Studerande förstår grunderna i marknadsföringsplanering och känner till olika sätt att kommunicera på marknaden.
* Studerande känner bra till grundbegrepp inom marknadsföring och förstår marknadsföringens mångfacetterade möjligheter i organisationen.
* Studerande har god kännedom om ämnet och kan under handledning inhämta och analysera information om konsumentbeteende och köpprocesser.
* Studerande förstår bra de olika delar som ingår i planering av marknadsföringen. Studerande känner väl till olika sätt att kommunicera på marknaden och kan under handledning tillämpa dessa i praktiken.
* Studerande kan beskriva marknadsföringen utomordentligt och förstår marknadsföringens roll både internt och externt i organisationen. Studerande kan praktiskt tillämpa olika metoder inom marknadsföringen
* Studerande har utomordentlig kännedom om ämnet och kan självständigt inhämta och analysera information om konsumentbeteende och köpprocesser.
* Studerande har utmärkt kunskap om de olika delar som ingår i planering och kan tillämpa dessa i praktiken. Studerande känner väl till olika sätt att kommunicera på marknaden och kan självständigt tillämpa dessa i praktiken.