Camilla Ekman
Material online av Juho Pesonen at http://www.juhopesonen.com/
Följande artiklar:
Managing change in tourism destinations: Key issues and current trends
by Marcello M. Mariani, Dimitrios Buhalis, Christian Longhi, Ourania Vitouladiti (som ebok via
Springer, beställt)
Smart Tourism Destinations Enhancing Tourism Experience Through Personalisation of Services
by Dimitrios Buhalis, Aditya Amaranggana (tillgänglig i Science Direct, logga in på en av ÅA
biblioteken)
- Verkstäder
- Egen research
- Diskussioner
- Presentationer
- Skriftliga reflektioner
- Projektarbete
De skriftliga uppgifterna samt den muntliga presentationen bedöms enligt skalan 0 - 5
Projektarbetet bedöms enligt skalan U/GK
Svenska
05.02.2020 - 25.03.2020
01.12.2019 - 04.02.2020
5 - 30
Institutionen för företagsekonomi
Anna Karin Abrahamsson, Maria Engberg
Utbildning i företagsekonomi
Åbo, Henriksgatan 7
1.00 sp
0.00 sp
H-5
Kursen inkluderar projektarbete som är kopplat till arbetslivet.
- Individuell muntlig presentation baserad på Juho Pesonens digitala material (vitsord) den 4.3.2020. Presentationen laddas upp på Moodle
- Individuell skriftlig reflektion baserad på alla muntliga presentationer och två artiklar (vitsord) Deadline 25.3.2020. Reflektionen laddas upp på Moodle
- Projektarbete som registreras på Lemonsoft. Projektplan och -rapport laddas upp på Moodle. Deadline 25.3.2020
Kursen inleds den 4.2.2020 kl. 10.30 i rum 316 med introduktion + projekt work shop.
Sista verkstaden den 4.3.2020
Individuell presentation, 1 sp
Skriftlig reflektion, 1 sp
Projektarbete, 1 sp
5.2 Introduktion av kursen inklusive projektarbete
12.2 Bearbetning av material + projektarbete
19.2 Bearbetning av material + projektarbete
26.2 Gästföreläsning/ Studiebesök
4.3 Individuella muntliga presentationer + projektarbete
Skriftligt arbete + muntlig presentation:
Studerande har inte följt uppgiftens anvisningar och visar synnerligen svaga kunskaper inom ämnet. Inlämningsuppgiften är bristfällig eller saknas.
Projektarbete:
Studerande har inte deltagit och har inte bidragit i processen för projektarbetet. Studerandes andel i projektet kan inte påvisas eller är mycket liten.
Skriftligt arbete + den muntliga presentationen:
Studerande har delvis följt uppgiftens anvisningar och visar nöjaktiga kunskaper inom ämnet. Uppgiftens innehåll är tillfredsställande
Skriftligt arbete + den muntliga presentationen:
Studerande har fullföljt uppgiftens anvisningar och visar goda eller synnerligen goda kunskaper inom ämnet. Innehållet är bra eller synnerligen bra.
Skriftligt arbete + den muntliga presentationen:
Studerande föjer uppgiftens anvisningar och visar utmärkta insikter inom ämnet. Innehållet är utmärkt och så gott som tekniskt felfri.