Maria Engberg
Pierre J Benckendorff, Pauline J Sheldon, Daniel R Fesenmaier (2014) Tourism Information Technology, 2nd Edition, CABI, UK.
Gamification:
F. Xu, F. Tian, D. Buhalis, J. Weber: Marketing tourism via electronic games: understanding the motivation of tourist players (researchgate.net);
* F. Xu, F. Tian, D. Buhalis, J. Weber, H. Zhang: Tourists as Mobile Gamers: Gamification for Tourism Marketing. Journal of Travel & Tourism Marketing. (http://dx.doi.org/10.1080/10548408.2015.1093999
* Gaming and Gamification in Tourism. Best Practice Report. https://thinkdigital.travel/wp-content/uploads/2014/05/Gamification-in-Tourism-Best-Practice.pdf
* Digitaalisten pelien hyödyntäminen matkailussa : Case Kainuu (http://theseus.fi/handle/10024/86783)
Pesonen: Analysing and managing tourism business online : https://www.youtube.com/watch?v=kpGPIyIszlI
Pesonen: Advanced online business https://www.youtube.com/watch?v=t70O6IJJfNo
Pesonen: Avoin data https://www.youtube.com/watch?v=RpUdtTIM6II
Pesonen: Practical examples https://www.youtube.com/watch?v=9Lt3BruIB0M
- Verkstäder
- Egen research
- Gästföreläsning
- Studiebesök
- Presentationer
- Skriftligt arbete
- Projektarbete-
De skriftliga uppgifterna samt den muntliga presentationen bedöms enligt skalan 0 - 5
Projektarbetet bedöms enligt skalan U/GK
Svenska
09.01.2023 - 30.04.2023
01.12.2022 - 31.12.2022
7 - 25
Institutionen för företagsekonomi
Maria Engberg
Utbildning i företagsekonomi
0.00 sp
0.00 sp
H-5
Kursen inkluderar projektarbete som är kopplat till arbetslivet
- Projektarbete. Utfört projektarbete inkl. projektplan och projektrapport.
- Projektpresentation. Datum bestäms på introduktionen. Bedöms enligt skalan 0-5
- Teoretisk referensram för projektarbetet. 5 - 6 sidor, min. 3 källor (i par/enskilt) Bedöms enligt skalan 0-5. Bedöms enligt skalan
0-5
- Läsecirkel, datum bestäms på introduktionen, Bedöms enligt GK/U
Kursen inleds på HG 27.2.203 och avslutas 3.4.2023.
Projektarbete 2 sp
Projektpresentation 1 sp
Teoretisk referensram 2 sp
Läsecirkel 1 sp
Skriftligt arbete + muntlig presentation:
Studerande har inte följt uppgiftens anvisningar och visar synnerligen svaga kunskaper inom ämnet. Inlämningsuppgiften är bristfällig eller saknas.
Projektarbete:
Studerande har inte deltagit och har inte bidragit i processen för projektarbetet. Studerandes andel i projektet kan inte påvisas eller är mycket liten.
Skriftligt arbete + den muntliga presentationen:
Studerande har delvis följt uppgiftens anvisningar och visar nöjaktiga kunskaper inom ämnet. Uppgiftens innehåll är tillfredsställande
Skriftligt arbete + den muntliga presentationen:
Studerande har fullföljt uppgiftens anvisningar och visar goda eller synnerligen goda kunskaper inom ämnet. Innehållet är bra eller synnerligen bra.
Skriftligt arbete + den muntliga presentationen:
Studerande föjer uppgiftens anvisningar och visar utmärkta insikter inom ämnet. Innehållet är utmärkt och så gott som tekniskt felfri.