Marika Nygårdas
Key account management: Woodbourn & McDonald
Strategic customer management: Payne & Frow
Marketing beyond the textbook: Laurell & Parment
Key account management: Peter Cheverton
Kundresan: Margareta Boström, Stefan Friberg
CRM for dummies: Helgesson
Kotlers litteratur
www.ama.org
Övrig litteratur inom kundrelationer/CRM: t.ex. Loopa -boken
Resurstillfällen på utsatta tider
Litteraturstudier
Inlärningsuppgifter
Projektarbete, externt uppdrag eller ett relevant projekt för teamet
Projekttimmar följs upp i Lemonsoft
(Gästföreläsningar)
Närvaro/aktivitet på träningar, resurstillfällen, verkstäder/lab, ev. gästföreläsning 1/3 (inkl. egen, teamets samt coachens utvärdering)
Inlärningsuppgifter 1/3
Projektet (kvalitet och presentation) 1/3
Svenska
01.08.2021 - 31.12.2021
11.06.2021 - 03.09.2021
Institutionen för företagsekonomi
Helena Nordström, Håkan Sourander, Fredrik Strandberg, Kim Friman
Kursinnehåll:
Kundvärde
Kundlojalitet
Kundprofiler
Buyer Personas
Kundresa
Kundlönsamhet, -analys
Automatiserad kundkontakt
Nyckelkunder B2B (KAM)
CRM systemet Lemonsoft
Kontaktstrategier
Utbildning i företagsekonomi
Åbo, Henriksgatan 7
0.00 sp
0.00 sp
H-5
Deltagande träningar och resurstillfällen
Utförda litteraturstudier enligt anvisningar
Utförda inlärningsuppgifter inkluderande källhänvisningar och källförteckning
Utfört projektarbete, externt uppdrag eller ett relevant projekt för teamet.
Projekttimmar uppföljt i Lemonsoft.
Deltagande i ev. gästföreläsningar
Projektarbetet inkluderar samarbete med externa organisationer. Ett relevant projektet för eget team godkänns också om det stöder kompetenserna i kursen.
Träningar vk 35- 41
Projektpresentationer vk 44 (undantag ges om det sker förändringar pga uppdragsgivaren)
Inlärningsuppgifter vk 36-42
Ev. gästföreläsning/-ar, datum anges senare
1,5 sp träningstid, 15 träningar
1,5 sp projektarbete
2 sp för resurstillfälle, litteraturstudier och inlärningsuppgifter
Frånvaro från träningar
Ogjorda eller underkända inlärningsuppgifter (se kriterier ovan)
Projektet eller dokumentationen ogjord eller underkänd (se kriterier ovan)
Närvaro på träningar och resurstillfällen
Godkända inlärningsuppgifter med medelvitsord 1-2
1. Minimal input på träningar
2. Man ser att du har läst rätt teori, har förstått ämnet och har en bra struktur
3. Du använder dig av rätt terminologi och med tanke på kursens kompetenser
Projektet utvärderat till vitsord 1-2
- Projektet är utfört och godkänt, dokumenterat och presenterat men uppdragsgivaren var inte nöjd/ resultatet var inte av god kvalitet
Närvaro på träningar och resurstllällen
Godkända inlärningsuppgifter med medelvitsord 3-4
1. Man ser att du har läst rätt teori, har förstått ämnet och har en bra struktur
2. Du använder dig av rätt terminologi och med tanke på kursens kompetenser
3. Du kan lyfta upp centrala frågor och teoretiska synpunkter
4. Du kan knyta teorin till praktiken och reflektera både till eget arbete samt verkstäder, projekt och praktikfall.
Projektet utvärderat till vitsord 3-4
- Projektet är utfört och godkänt, dokumenterat och presenterat och uppdragsgivaren var nöjd / resultatet var av god kvalitet
Närvaro på träningar och resurstillfällen
Godkända inlärningsuppgifter med medelvitsord 4-5
1. Man ser att du har läst rätt teori, har förstått ämnet och har en bra struktur
2. Du använder dig av rätt terminologi och med tanke på kursens kompetenser
3. Du kan lyfta upp centrala frågor och teoretiska synpunkter
4. Du kan knyta teorin till praktiken och reflektera både till eget arbete samt verkstäder, projekt och praktikfall.
5. Du kan bidra med egen tolkning och relatera till större sammanhang och ge nya vinklingar på ämnet, även med tanke på framtiden
Projektet utvärderat till vitsord 5
- Projektet är utfört och godkänt, dokumenterat och presenterat och uppdragsgivaren var mycket nöjd / resultatet var professionellt utfört