Anna Karin Abrahamsson
Alueellinen matkailutilinpito
Matkailun talous- ja työllisyysvaikutukset maakunnittain 2015. Hittas på:
http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/160906/TEMrap_16_
2018_Alueellinen_matkailutilinpito.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Kapitel 1+2 + valfritt underkapitel under kapitel 3
- Kursen är digital och utförs på plattformen Moodle i form av inlämningsuppgifter
- För Noviastuderande i Åbo inkluderar kursen även projektarbete med projektverkstäder
De skriftliga uppgifterna bedöms enligt skalan 0 - 5
Projektarbetet bedöms enligt skalan U/GK
Svenska
28.10.2020 - 11.12.2020
01.08.2020 - 27.10.2020
5 - 40
Institutionen för företagsekonomi
Anna Karin Abrahamsson
Utbildning i företagsekonomi
Åbo, Henriksgatan 7
2.00 sp
4.00 sp
H-5
För Noviastuderande i Åbo inkluderar kursen projektarbete. Projektarbetet är kopplat till arbetslivet.
Noviastuderande i Vasa samt studerande på Campus on line utför studiebesök enligt givna instruktioner på Moodle
Kursen inkluderar olika tematiserade uppgifter på Moodle. Deadline för dessa uppgifter är den 11.12.2020.
Examination (beskrivs mera detaljerat på Moodle)
Tema 1. Regionpresentation
- presentation i form av tex en Power Point eller dylikt
Tema 2. Litteraturstudier
- refektionspapper på "Alueellinen matkailutilinpito
Matkailun talous- ja työllisyysvaikutukset maakunnittain 2015" Kapitel 1+2 + valfritt underkapitel under kapitel 3 (se litteraturförteckning)
Tema 3. Noviastuderande i Åbo Projektarbete
- 30 h projektarbete (inkl. projektverkstäder)
- projektplan + projektrapport
Tema 3. Noviastuderande i Vasa och studerande Campus on line. Studiebesök
- rapport över besöken
+ Motorola utvärdering
- Kursen inleds på Moodle den 28.10.2020 och avslutas den 9.12.2020
- Noviastuderande i Åbo deltar även i projektverkstäder som inleds i oktober 2020 och avslutas i mitten av december 2020
Tema 1. Regionpresentation, 2 sp
Tema 2. Litteraturstudier, 1 sp
Tema 3. Projektarbete / Studiebesök, 2 sp
Skriftligt arbete:
Studerande har inte följt uppgiftens anvisningar och visar synnerligen svaga kunskaper inom ämnet. Inlämningsuppgiften är bristfällig eller saknas.
Projektarbete:
Studerande har inte deltagit och har inte bidragit i processen för projektarbetet. Studerandes andel i projektet kan inte påvisas eller är mycket liten.
Skriftligt arbete:
Studerande har delvis följt uppgiftens anvisningar och visar nöjaktiga kunskaper inom ämnet. Uppgiftens innehåll är tillfredsställande
Skriftligt arbete:
Studerande har fullföljt uppgiftens anvisningar och visar goda eller synnerligen goda kunskaper inom ämnet. Innehållet är bra eller synnerligen bra.
Skriftligt arbete:
Studerande föjer uppgiftens anvisningar och visar utmärkta insikter inom ämnet. Innehållet är utmärkt och så gott som tekniskt felfri.