Marika Nygårdas
Mossberg & Sundström: Marknadsföringsboken
olika verk av t.ex:
Philip Kotler
Christian Grönroos
Timo Rope
Johannes Partanen: Tiimivalmentajan parhaat kirjat 2020-21
Kursen genomförs främst under träningstid och teori-resurstillfällen (virtuell andel) utöver dessa.
Undervisningsmetoder:
- case -övningar relaterade till egna teamets företag
- diskussions- och inlärningsuppgifter
- Moodle test/-er (virtuell andel)
- litteraturstudier
- studerande för dagbok över projekttimmar: de marknadsföringsaktiviteter hen deltar i
- närvaro: fysiskt eller digitalt - vid träningar och resurstillfällen
- aktivt deltagande i case- och inlärningsuppgifter
- godkänd Moodle -tent
- inlämnad och godkänd bokreflektion
- aktivt deltagande i uppgörande av teamets/företagets marknadsföringsplan och genomförande av marknadsföringsaktiviteter
- kvaliteten på teamets marknadsföringsplan bl.a. realism, genomförbarhet
Svenska
01.01.2021 - 31.07.2021
15.11.2020 - 31.12.2020
70 - 80
Institutionen för företagsekonomi
Helena Nordström, Annemari Andrésen, Fredrik Strandberg
Kursinnehåll presenteras vid introtillfälle januari 2021
Utbildning i företagsekonomi
Åbo, Henriksgatan 7
0.00 sp
1.00 sp
H-5
Den praktiska delen av kursen består av deltagande i marknadsföringsaktiviteter inkl. uppgörande av marknadsföringsplan för egna teamet/företaget
vecka 7: bokcirkel
28.2 deadline för bokreflektion
25.3 Moodle -tent
31.3 deadline för marknadsföringsplan
Veckovisa träningstider och resurstillfällen under vårterminen 2021
Projekttimmar redovisas i Lemonsoft i slutet av kursen
beroende på teamens/företagens affärsverksamhet
2 sp träningar och teori-resurstillfällen
1.5 sp projekt (marknadsföringsplan, -aktiviteter)
1.5 sp litteraturstudier
Kursen inleds januari 2021; avslutas i slutet av mars 2021
- uppfyller inte bedömningskriterierna: utebliven eller obefintlig aktivitet. Frånvaro.
Svaga, men godkända insatser i kursen:
Studeranden
- använder- rätt teori och terminologi
- har förståelse för ämnet
- uppnår tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande testresultat enligt poäng i Moodle -tenten
Goda insatser i kursen:
Studeranden
- kan lyfta upp centrala frågor och teoretiska synpunkter
- kan knyta teorin till empiri och reflektera över egna insatsen i kursen
- uppnår goda resultat i Moodle -tenten
Genomgående exceptionellt hög kvalitet på prestationer i kursen:
Studerande kan
- bidra med egen tolkning
- relatera till större sammanhang
- uppnår berömliga resultat i Moodle -tenten
- ge nya vinklingar på ämnet, inte minst med tanke på framtiden