Anna-Lena Berglund
B. Bergman, B. Klefsjö. Kvalitet – från behov till användning. Studentlitteratur.
• föreläsningar
• övningsarbeten
• presentationer
• självstudier
- Kompetens i kvalitetens betydelse för nöjdare kunder och effektiv verksamhet
- Kompetens i organisationers kvalitetsutveckling
- Kompetens i de system och standarder som finns för att bygga upp, utveckla och förbättra kvalitetsledningen
Svenska
07.01.2020 - 08.03.2020
01.12.2019 - 12.01.2020
Institutionen för företagsekonomi
Erik Englund
Utbildning i företagsekonomi
Vasa, Wolffskavägen 33
0.00 sp
0.00 sp
H-5
Godkända övningsarbeten samt tentamen
Tentamen 20.2.2020
7.1 - 8.3.2020, Vasa
Arbetsbelastning 80 h (föreläsningar, övningsarbeten, presentationer, självstudier, tentamen)
- saknar kunskap om kvalitetens betydelse för nöjdare kunder och effektiv verksamhet
- känner inte till principerna för organisationers kvalitetsutveckling
- känner inte till de system och standarder som finns för att bygga upp, utveckla och förbättra kvalitetsledningen
- har grundläggande kunskaper om kvalitetens betydelse för nöjdare kunder och effektiv verksamhet
- känner till principerna för organisationers kvalitetsutveckling
- känner till grunderna i de system och standarder som finns för att bygga upp, utveckla och förbättra kvalitetsledningen
- är väl insatt i kvalitetens betydelse för nöjdare kunder och effektiv verksamhet
- känner väl till och förstår principerna för organisationers kvalitetsutveckling
- är väl insatt i de system och standarder som finns för att bygga upp, utveckla och förbättra kvalitetsledningen
- har utmärkt kunnande i och förståelse för kvalitetens betydelse för nöjdare kunder och effektiv verksamhet
- har utmärkt förståelse för och kan tillämpa principerna för organisationers kvalitetsutveckling
- har utmärkt förståelse för och kan tillämpa de system och standarder som finns för att bygga upp, utveckla och förbättra kvalitetsledningen