Anna-Lena Berglund
Parment , A. (2018). Marknadsföring (2 ed.). Lund: Studentlitteratur.
Material på Moodle
Föreläsningar, övningar, projektarbete och inlämningsuppgifter
Bedömning baseras på tentamen samt inlämningsuppgifter.
Svenska
26.08.2019 - 15.12.2019
16.08.2019 - 30.09.2019
Vasa
Linda Jönn
Utbildning i företagsekonomi
Vasa, Wolffskavägen 33
0.00 sp
0.00 sp
H-5
Skriftlig tentamen, projektarbeten och presentationer
Två deltenter: preliminära tidpunkter: vecka 40 och vecka 45
Omtentstillfällen:
13-Dec-2019
14-Feb-2020
Period 1 och 2 (augusti - december)
50 h närundervisning med föreläsningar och övningar
20 h förberedelser och övningar inför närundervisning
35 h projekt- och inlämningsarbeten
30 h förberedelse för tent
Kriterierna för vitsord 1-2 uppfylls ej.
Studerande känner till grundbegrepp inom marknadsföring och förstår marknadsföringens betydelse i organisationen
Studerande har grundläggande kännedom om konsument- och köpbeteende samt -processer
Studerande förstår grunderna i marknadsföringsplanering och känner till olika sätt att kommunicera på marknaden.
Studerande känner bra till grundbegrepp inom marknadsföring och förstår marknadsföringens mångfacetterade möjligheter i organisationen.
Studerande har god kännedom om ämnet och kan under handledning inhämta och analysera information om konsumentbeteende och köpprocesser.
Studerande förstår bra de olika delar som ingår i planering av marknadsföringen. Studerande känner väl till olika sätt att kommunicera på marknaden och kan under handledning tillämpa dessa i praktiken.
Studerande kan beskriva marknadsföringen utomordentligt och förstår marknadsföringens roll både internt och externt i organisationen. Studerande kan praktiskt tillämpa olika metoder inom marknadsföringen
Studerande har utomordentlig kännedom om ämnet och kan självständigt inhämta och analysera information om konsumentbeteende och köpprocesser.
Studerande har utmärkt kunskap om de olika delar som ingår i planering och kan tillämpa dessa i praktiken. Studerande känner väl till olika sätt att kommunicera på marknaden och kan självständigt tillämpa dessa i praktiken.