Anna-Lena Berglund
Wildenstam & Uggla (2018). Marknadsföring - Modeller och principer
Artiklar enligt instruktioner från lärare
PP-bilder
* Föreläsningar
* Övningar och diskussioner
* Projektarbete och presentation
* Tentamen
* Projektarbete (rapport + presentation)
Svenska
31.08.2020 - 20.12.2020
01.08.2020 - 30.09.2020
Institutionen för företagsekonomi
Jörgen Strid
Utbildning i företagsekonomi
Vasa, Wolffskavägen 33
0.00 sp
0.00 sp
H-5
* Tentamen
* Projektarbete
* Individuellt arbete
Gästföreläsare samt samarbete med lokalt näringsliv
Meddelas i samband med kurstart
HT20 period 1+2 på campus
Om inga campus är tillåtna kommer föreläsningar och andra kursmoment att hållas via Teams
135h
Marknadsföringsstrategi
* Omvärldsanalys
* Marknadsundersökningar
* Konsumentbeteende
* Industriella marknader
* Varumärken
* Konkurrensmedel/marknadsmix
Studenten när inte upp till bedömningskriterierna för minst tillfredställande
* Studerande känner till grundbegrepp inom marknadsföring och förstår marknadsföringens betydelse i organisationen
* Studerande har grundläggande kännedom om konsument- och köpbeteende samt -processer
* Studerande förstår grunderna i marknadsföringsplanering och känner till olika sätt att kommunicera på marknaden.
* Studerande känner bra till grundbegrepp inom marknadsföring och förstår marknadsföringens mångfacetterade möjligheter i organisationen.
* Studerande har god kännedom om ämnet och kan under handledning inhämta och analysera information om konsumentbeteende och köpprocesser.
* Studerande förstår bra de olika delar som ingår i planering av marknadsföringen. Studerande känner väl till olika sätt att kommunicera på marknaden och kan under handledning tillämpa dessa i praktiken.
* Studerande kan beskriva marknadsföringen utomordentligt och förstår marknadsföringens roll både internt och externt i organisationen. Studerande kan praktiskt tillämpa olika metoder inom marknadsföringen
* Studerande har utomordentlig kännedom om ämnet och kan självständigt inhämta och analysera information om konsumentbeteende och köpprocesser.
* Studerande har utmärkt kunskap om de olika delar som ingår i planering och kan tillämpa dessa i praktiken. Studerande känner väl till olika sätt att kommunicera på marknaden och kan självständigt tillämpa dessa i praktiken.