Anna-Lena Berglund
Ström & Vendel 2018): Digital marknadsföring
2. Svensson & Östberg 2016): Marknadsföring, människor och interaktion
3. Kotler, Amstrong, Parment (2018): Marknadsföring. Teori, strategi och praktik
ELLER
Wildenstam (2018). Marknadsföring - Modeller och Principer
4. Annat material som hänvisas till av läraren
Föreläsningar, litteraturdiskussioner, gruppdiskussioner, skrifliga inlämningsuppgifter, tentamen
bedömning kommer att ske både via skriftliga tentamen, litteraturseminarier samt inlämningsuppgifter
Alla delmoment bör vara godkända för godkänt resultat på kursen
Svenska
31.08.2020 - 20.12.2020
01.08.2020 - 30.09.2020
Institutionen för företagsekonomi
Jörgen Strid
Utbildning i företagsekonomi
Vasa, Wolffskavägen 33
0.00 sp
0.00 sp
H-5
Litteraturtentamen och skriftligt inlämningsarbete
Gästföreläsare och studiebesök
tentamen, inlämningar och litteraturseminarier utifrån separat schema
På campus om närstudier kommer igång
Föreläsningar via Teams samt litteraturdiskussioner i grupp om inte närstudier kommer igång
rbetsbelastning;
Totalt 27h/studiepoäng = 135 h. Av vilka;
45 h = schemalagt undervisning
90 h = självstudier
Digital marknadsföring
CRM och kundrelationer
når inte upp till bedömningskriterierna för steg 1-2 på vitsordskalan
Minimal input i litteraturdiskussioner eller minimal närvaro i klassdiskussioner och i företagsprojekt.
Studerande har läst teori och har förståelse om ämnet och kan använda rätt terminologi med tanke på kursens kompetenser.
Studerande kan använda olika källor för att hämta information om ämnet i både tal och skrift, har både källhänvisningar och källförteckning.
Projektet är utfört och godkänt. Projektet är dokumenterat och är av tillfredställande kvalitet
Input i litteraturdiskussioner , klassdiskussioner och i företagsprojekt.
Studerande har läst teori och har en god förståelse om ämnet och kan använda rätt terminologi, teorier och modeller med tanke på kursens kompetenser
Studerande kan använda olika källor för att hämta information om ämnet i både tal och skrift, har både källhänvisningar och källförteckning.
Studerande kan diskutera centrala frågor och teoretiska synpunkter
Studerande kan knyta teorin till praktiken och kan reflektera tillämpningen av teorin i praktiken
Projektet är utfört och godkänt. Projektet är dokumenterat och är av god kvalitet
Aktivt engagemang i litteraturseminarier, klassdiskussioner och företagsprojekt.
Studerande har läst teori och har en god förståelse om ämnet och kan använda rätt terminolog, teorier och modeller med tanke på kursens kompetenser.
Studerande kan använda olika källor för att hämta information om ämnet i både tal och skrift, har både källhänvisningar och källförteckning.
Studerande kan diskutera centrala frågor och teoretiska synpunkter
Studerande kan knyta teorin till praktiken och kan reflektera tillämpningen av teorin i praktiken
Studerande bidrar med egen tolkning av ämnet och relaterar till större sammanhang.
Studerande bidrar med nya vinklingar på ämnet, även med tanke på framtiden.
Projektet är utfört och godkänt. Projektet är dokumenterat och är professionellt utfört.