Anna-Lena Berglund
Litteratur/studiematerial: Kursmaterial Berglund & Boson (2010) Hållbar marknadskommunikation. Malmö: Liber.
Föreläsningar, gästföreläsningar, diskussioner i grupp, skriftliga och muntliga uppgifter enskilt och i grupp.
.
Examinationsformer: Kursen utvärderas utgående från utförda uppgifter. Aktivt deltagande krävs. Förhöret och inlämningsuppgifterna ska vara godkända.
Svenska
28.10.2019 - 08.12.2019
16.08.2019 - 30.09.2019
Vasa
Åsa Fagerudd
Utbildning i företagsekonomi
Vasa, Wolffskavägen 33
0.00 sp
0.00 sp
H-5
Gästföreläsare från kommunikationsbyrå eller liknande.
höstterminen 2019
81 h arbete för den studerande under kursen uppdelat på 36 h arbete i klass och 45 h arbete på egen hand.
Den studerandes kunskaper uppfyller inte kriterierna för vitsordet 1.
Kommunikation: Den studerande har en uppfattning om principerna för kommunikation och till en del en förståelse för kommunikation som framgångsfaktor för ett företag. Den studerande känner till några medel för lyckad kommunikation.
Intern kommunikation: Den studerande förstår grundläggande principer för kommunikation inom ett företag och kan till en del delta i den.
Extern kommunikation: Den studerande kan till en del delta i ett företags externa kommunikation.
Affärsbrev: Den studerande har insikter i en skriftlig affärskommunikation men dokumentationen har brister. terminoligin på området är till en del bekant.
Kommunikation: Den studerande förstår grundläggande principer för kommunikation inom ett företag och förstår att en genomtänkt och välplanerad kommunikation är en framgångsfaktor för ett företag. Den studerande känner till olika medel för framgångsrik kommunikation. .
Intern kommunikation: Den studerande har god förmåga att bidra till och delta i ett företags interna kommunikation och har förståelse för vikten av en fungerande intern kommunikation.
Extern kommunikation: Den studerande har god förmåga att bidra till och delta i ett företags externa kommunikation på ett planerat och genomtänkt sätt.
Affärsbrev: Den studerande känner väl till olika skeden i en skriftlig affärskommunikation och kan utföra den dokumentation som krävs och är bekant med terminologin på området.
Kommunikation: Den studerande har utmärkt förståelse för principerna för kommunikation inom ett företag och visar tydligt på en förståelse om att en genomtänkt och välplanerad kommunikation är en framgångsfaktor för ett företag. Den studerande är välbekant med olika medel för framgångsrik kommunikation.
Intern kommunikation: Den studerande har utmärkt förmåga att bidra till och delta i ett företags interna kommunikation och har förståelse för vikten av en fungerande intern kommunikation. Den studerande har utmärkt förmåga att bidra till och delta i ett företags interna kommunikation och visar på en ingående förståelse för vikten av en fungerande intern kommunikation.
Extern kommunikation: Den studerande har en utmärkt förmåga att bidra till och delta i ett företags externa kommunikation på ett planerat och genomtänkt sätt. Den studerande har utmärkt förmåga att bidra och delta i ett företags externa kommunikation på ett kreativt, välplanerat och välstrukturerat.
Affärsbrev: Den studerande visar en utmärkt förmåga att delta i en skriftlig affärskommunikation, känner väl till den terminologi som krävs och är välbekant med dokumentuppställningsregler.