Eva Matintupa
Näslund, J & Ödgren, M-L (red.): Grupphandledning. 2012. Studentlitteratur
Piispanen, R & Sannamo, M: Työnohjauksen ABC. 2010
Hämäläinen, R,P, Jones, R & Saarinen, E 2014. Being Better Better - Living with Systems Intelligence. Aalto University Publications, CROSSOVER 4/2014 http://sal.aalto.fi/publications/pdf-files/being_better_better_living_with_systems_intelligence.pdf
Föreläsningar, seminarier, självstudier.
Portfolion med studerandes aktivitet både på Moodle och under närstudietillfällena utgör grunden för kursens examination.
Portfolio bedöms med skalan 0-5.
Svenska
24.01.2020 - 24.05.2020
01.12.2019 - 31.01.2020
Institutionen för hälsa och välfärd
Eva Matintupa, Camilla Strandell-Laine
Utbildning inom social- och hälsovård
0.00 sp
2.00 sp
H-5
Under hela kursens gång gör studerande en portfolio med inlärningsdagbok, reflektioner på litteraturen och skriftliga uppgifterna samt i slutet en utvärdering av kursen som helhet. Närmare information finns i Moodle.
Portfolio (inlärningsdagbok) laddas upp i Moodle senast 22.5.2020.
Kursen kan avläggas under perioden 24.1.2020 - 15.5.2020 (vecka 4-20).
Studerande rekommenderas att göra kursen under vårterminen 2020.
24.1.2020 - 15.5.2020 (vecka 4-20) Vasa och Åbo.
Studerande rekommenderas att göra kursen under vårterminen 2020.
- kriterierna för vitsord 1 uppfylls inte
- Texten är fragmentarisk och den besvarar inte frågorna.
- Uppbyggnaden är inte logisk och slutledningarna redovisas bristfälligt.
- Erfarenheten skiljs inte tydligt från teori.
- Källmaterialet är otillräckligt.
- Den tekniska utformningen brister
- Rapporten innehåller inte alla krävda delar.
Underkänd portfolio kompletteras enligt examinators anvisningar och lämnas in enligt överenskommelse.
(1) Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbetet. Hen har en bristfällig kunskap i substansen även berörande det väsentliga
(2) Den studerande har följt anvisningarna. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan det väsentliga
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbete Den studerande behärskar substansen i sitt arbete men tillämpningen är begränsad.
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbetet och visar att hon behärskar
substansen. Det skriftliga arbetet visar på någonting utöver det vanliga (tekniskt utförande, mogna reflektioner, självständigt arbetssätt).