Camilla Strandell-Laine
References:
Overall: All the assignment can be found on Moodle page instruction will be given in class during the first lecture
Books in Ebrary:
Bhat, K.S. 2010. Total Quality Management.
Bolman & Teal T.E 2008: Reframing organization, artistry and leadership.
Christensen, E.H. 2013. Certified Quality Process: an analyst handbook.
Guinane, C. & Davis, N. 2011. Improving quality in outpatient services.
Other:
https://www.valvira.fi/web/sv/-/en-effektiv-styrning-av-social-och-halsovarden-forutsatter-tydliga-roller-och-nationella-indikatorer
Buus, N. et al. 2013. Developing a Manual for Strengthening Mental Health Nurses' Clinical Supervision. Issues in Mental Health Nursing 34 (5), 344-9.
Campbell, S. M. (2002): Research methods used in developing and applying quality indicators in primary care. Quality and Safety in Health Care 11 (4), 358–364.
Conti, T. 2002. A road map through the fog of quality and organizational assessments. Total Quality Management 13 (8).
Crofts, J. et al. 2014. Adaptation and implementation of local maternity dashboards in a Zimbabwean hospital to drive clinical improvement. Bulletin of the World Health Organization 92 (2), 146-52.
Donabedian, A. 2003. An Intoduction to Quality Assurance in Health Care.
Grol et al. 2013. Improving patient care. The implementation of change in health care.
Haines, ST. et al. 2010. Protected professional practice evaluation: A continuous quality-improvement process. American Journal of Health-System Pharmacy 67 (22), 1933-1940.
Hallock, A. B. (2019). A Case for Leadership Development in Nursing Practice. Nephrology Nursing Journal, 46(3), 325–328. Retrieved from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=afh&AN=137025803&site=ehost-live
Hughes, R. 2008. Patient safety and quality. An evidence-based handbook for nurses.
Kelly, P., Vottero, B.A., Christie-McAuliffe, C. 2014. Introduction to Quality and Safety Education for Nurses: Core Competencies.
Lillrank, P. et al. 2001. Continuous improvement: Exploring alternative organizational designs. Total Quality Management 12 (1), 41-55.
Mannix, J., Wilken, L., Daly, J. (2015). ‘Good ethics and moral standing': a qualitative study of aesthetic leadership in clinical nursing practice. Journal of Clinical Nursing. 24(11/12)pp 1603-1610
Pun, KF. & Hui, I.K. Integrating the safety dimension into quality management systems: a process model. Total Quality Management 13 (3), 373-391.
Selladurai, R. 2002. An organizational profitability, productivity, performance (PPP) model: going beyond TQM and BPR. Total Quality Management 13 (5), 613-619.
Sureshchandar, G. S. 2001. A Conceptual model for total quality management in service organizations. Total Quality Management 12 (3), 343-363.
World Health Organization 2002. A background for national quality policies in health systems. http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0019/142066/E77983.pdf
Wisniewski, M. 2001. Assessing customer satisfaction with local authority services using SERVQUAL. Total Quality Management 12(7), 995-1002.
Zairi, M. 2002. Beyond TQM implementation: the new paradigm of TQM sustainability. Total Quality Management 13 (8).
föreläsningar och gruppdiskussion
0-5
Engelska
28.01.2021 - 31.05.2021
15.11.2020 - 28.01.2021
Institutionen för hälsa och välfärd
Rika Levy-Malmberg
Utbildning inom social- och hälsovård
Vasa, Wolffskavägen 31
0.00 sp
1.00 sp
H-5
3 skriftliga uppgifter och forumdiskussio
Våren 2020
1 sp = 27 timmar
Den studerande har inte följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten saknas. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan inte det väsentliga
Den studerande har följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten är bristfällig. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan det väsentliga.
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbete och visar otillräcklig kunskap angående de andra studerandes skriftliga arbeten. Den studerande behärskar substansen i sitt arbete men tillämpningen är begränsad.
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbetet och visar att hon behärskar substansen. Hen har läst de övriga deltagarnas skriftliga arbeten samt kan ställa relevanta frågor och leda en diskussion vid seminarietillfället. Det skriftliga arbetet och det eventuella opponentskapet visar på någonting utöver det vanliga (tekniskt utförande, muntligt framförande, mogna reflektioner, självständigt arbetssätt)
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbetet och visar att hon behärskar substansen. Hen har läst de övriga deltagarnas arbeten och kan ställa relevanta frågor och leda en diskussion vid seminarietillfället.