Viveka Ågren-Rintala
Illeris, K. (2015) Lärande. s. 237-278 Studentlitteratur
Parrish, M.(2012) Mänskligt beteende. Perspektiv inom socialt arbete. s. 14-47 samt 130-171. Liber
Svensson, L. (2014) Introduktion till pedagogik. s. 11-49. Studentlitteratur
Föreläsningar, grupparbeten, eget självstudiearbete
Som grund för bedömning är godkänd närvaro vid tillfällen som kräver obligatorisk närvaro. Godkända delexaminationsarbeten samt godkänd sluttentamen
Svenska
30.09.2019 - 31.12.2019
16.08.2019 - 30.09.2019
20 - 25
Vasa
Pia Höglund-Ingo
Utbildning till socionom
Vasa, Wolffskavägen 31
0.00 sp
0.00 sp
H-5
Hemtentamen
Första tillfället inom ramen för kurstillfällen och de två följande examinationstillfällena sker på omtentamensdag. Närmare information om detta fås vid kursstarten
Höstterminen 2019
Studerande behandlar frågan på en ytterst allmän och ytlig nivå
Studerande har besvarat frågan på ett relevant sätt och förmår göra egna tillämpande reflektioner
Studerande har klart besvarat frågan och visar klarhet över centrala begrepp och definitioner. Texten visar på logik i uppbyggnad och studerande kan också göra egna relevanta, reflekterande paralleller
Studerande visar klarsynthet och mognad i sin förståelse, utöver det vanliga. Kan reflektera kring pedagogiska fenomen på ett djupgående sätt