Viveka Ågren-Rintala
Borge (2011). Resiliens - risk och sund utveckling.
Hyvärinen & Pösö (toim.) (2018). Lasten haastattelu lastensuojelussa.
Järvinen, Lankinen, Taajamo, Veistilä & Virolainen (2012). Perheen parhaaksi. Perhetyön arkea.
Godkänd närvaro, vid minst 75 % av närstudietillfällena.
Godkänd portfolio inklusive den egna lärandeprocessen, mellanuppgifter och reflektioner. Portfolion gås genom med kursansvariga vid ett individuellt handledningstillfälle.
För Pia Höglund-Ingos del i Familjearbete/småbarnspedagogik bedöms deltagande med GK/iGK och som grund för GK är aktivt deltagande i föreläsningar, egen reflektion kring föreläsningar/grupparbeten samt studiebesök i portfolion.
Svenska
26.08.2019 - 31.12.2019
16.08.2019 - 30.09.2019
Vasa
Pia Höglund-Ingo, Åsa Carlsson
Utbildning till socionom
Vasa, Wolffskavägen 31
0.00 sp
0.00 sp
H-5
Studiebesök, gästföreläsningar mm
Portfolioinlämning och tillhörande handledningssamtal i slutet av höstterminen
Hela höstterminen
Underkänd närvaro och/eller underkänd portfolio
Studerande påvisar en ytlig kompetens och grundläggande förståelse för ämnet
Studerande påvisar en kompetens som relateras och kopplas till litteraturen
Studerande kan reflektera och motivera egna synpunkter
Studerande har en fördjupad kompetens och visar en djupare förståelse för ämnet i relation till det kommande yrket