Marlene Gädda
Englander, M. & Ingvarsdotter, K. 2017. Socialpsykiatrins grunder. Gleerups Utbildning AB, Falkenberg.
Johansson, R., Johansson, S. & Skärgren, L. 2016. Samhällsbaserdad psykiatri. Liber AB, Stockholm.
Andersson Höglund. I. & Hedman Ahlström. B. 2014. Psykiatri 2, Sanoma Utbildning AB, Stockholm
Skärsäter, I. &Wiklund Gustin, L. (red.) 2019. Omvårdnad vid psykisk ohälsa - på grundläggande nivå, Studentlitteratur AB, Lund
Allgulander, C. 2014. Klinisk Psykiatri, Studentlitteratur, Lund
Herlofson, J. 2014. Minipsykiatri, Typ & Design AB, Stockholm
Hietaharju, P. & Nuuttila, M. 2016. Käytännön mielenterveystyö, Tammi, Helsinki
www.psykporten.fi
Lagstiftning
Aktuell forskning
M.m. enl lärarens anvisningar
Föreläsningar
Självstudier; individuella och grupp på moodle
Bedömningkriterier för skriftliga arbeten
Svenska
01.02.2021 - 04.04.2021
15.11.2020 - 31.01.2021
Institutionen för hälsa och välfärd
Marlene Gädda
Utbildning till socionom
Vasa, Wolffskavägen 31
0.00 sp
2.00 sp
H-5
Gruppuppgift, individuella uppgifter, forum- och wikidiskussioner på moodle
Enligt anvisningar på moodle
Våren 2021
Yh Novia Alere, Vasa
27h/sp
Den studerande har inte följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten saknas. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan inte det väsentliga
Den studerande har följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten är bristfällig. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan det väsentliga
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbete och visar otillräcklig kunskap angående de andra studerandes skriftliga arbeten. Den studerande behärskar substansen i sitt arbete men tillämpningen är begränsad
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbetet och visar att hon behärskar substansen. Hen har läst de övriga deltagarnas skriftliga arbeten samt kan ställa relevanta frågor och kan leda en diskussion vid seminarietillfället. Det skriftliga arbetet och det eventuella opponentskapet visar på någonting utöver det vanliga (tekniskt utförande, muntligt framförande, mogna reflektioner, självständigt arbetssätt)