Eva Juslin
Instruktioner, uppgifter och examination finns på Moodle under studiehelheten USOÅ15LU Ledarskap och utveckling inom social- och hälsovård USO17U-Å: https://moodle.novia.fi/course/view.php?id=6079
REFERENSLITTERATUR (Obs! litteraturen uppdateras)
Blom, B,. Morén, S. & Nygren, L. 2011. Utvärdering i socialt arbete: utgångspunkter, modeller och användning. Stockholm: Natur & Kultur.
Regeringsprogrammet för statsminister Sanna Marins regering 10.12.2019. Ett inkluderande och kunnigt Finland – ett socialt, ekonomiskt och ekologiskt hållbart samhälle. Helsingfors, 2019. http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/161932
Roselius, M. & Sundell, K. 2008. Att förändra socialt arbete
Forskare och praktiker om implementering. Stockholm: Gothia Förlag.
Material i delarna 1 och 3 i kursen Mångaktörskap i utvecklingsgemenskaper.
Studerande väljer själv övrig referenslitteratur som behövs för att klara av uppgifterna.
FÖRVERKLIGANDE FÖR NÄRSTUDIER
1. Projektarbete.
2. Självstudier
3. Resursföreläsningar
4. Verkstäder
FÖRVERKLIGANDE FÖR DISTANSSTUDIER
Självstudier
FÖRVERKLIGANDE FÖR NÄRSTUDIER
1. Projektarbete med skriftlig rapport, bedömning 1-5
Aktivt deltagande i planering och arrangemang av konferensen. Skriftlig rapport: substanskunskap (se kompetenserna), integrering av teoretisk och praktisk kunskap.
2. Individuell skriftlig rapport, bedömning 1-5
Skriftlig rapport: substanskunskap (se kompetenserna), integrering av teoretisk och praktisk kunskap.
3. Inlämningsuppgifter på Moodle, bedömning GK/UK.
För godkänd prestation krävs att både de individuella och gruppdelarna är gjorda.
FÖRVERKLIGANDE FÖR DISTANSSTUDIER
1. Individuell skriftlig rapport 1-5
Skriftlig rapport: substanskunskap (se kompetenserna), integrering av teoretisk och praktisk kunskap.
2. Inlämningsuppgifter på Moodle GK/UK
För godkänd prestation krävs att både de individuella och gruppdelarna är gjorda.
Svenska
01.08.2020 - 31.12.2020
02.07.2020 - 31.08.2020
Institutionen för hälsa och välfärd
Pia Liljeroth, Lilian Nordell
.
Utbildning till socionom
Åbo, Henriksgatan 7
0.00 sp
0.00 sp
H-5
FÖRVERKLIGANDE FÖR NÄRSTUDIER
1. Projektarbete: konferensarrangemang med skriftlig rapport 1,5 sp
Studerande arrengerar konferensen Interprofessionell social- och hälsovård: Orka jobbba!
2. Implementering: Individuell skriftlig rapport 1 sp
3. Nationella trender: Inlämningsuppgifter (individuellt och i grupp) på Moodle 2,5 sp
FÖRVERKLIGANDE FÖR DISTANSSTUDIER
1. Projektarbete, implementering och utvärdering: Individuell skriftlig rapport 2,5 sp
2. Nationella trender: Individuella inlämningsuppgifter på Moodle 2,5 sp
FÖRVERKLIGANDE FÖR NÄRSTUDIER
1. Projektarbete: Konferensarrangemang och inlämning av projektrapport, deadline 18.11.2020
2. Implementering: Individuell skriftlig rapport, deadline 12.11.2020
3. Natioella trender: Inlämningsuppgifter i grupp på Moodle, uppgift 1 deadline 6.10 och uppgift 2 deadline 12.11. 2020
FÖRVERKLIGANDE FÖR DISTANSSTUDIER
Deadline för samtliga uppgifter är 6.11.2020.
31.8-18.11.2020, Åbo
.
FÖRVERKLIGANDE FÖR NÄRSTUDIER
1. Projektarbete med skriftlig rapport 1,5 sp
2. Individuell skriftlig rapport 1 sp
3. Inlämningsuppgifter (gruppexamination) på Moodle 2,5 sp
FÖRVERKLIGANDE FÖR DISTANSSTUDIER
1. Individuell skriftlig rapport 2,5 sp
2. Individuella inlämningsuppgifter på Moodle 2,5 sp
.
SKRIFTLIGA RAPPORTER
Texten är fragmentarisk.
Referenslitteratur används inte.
Reflektioner framförs inte.
PROJEKTARBETE
Studerande har inte deltagit i projektarbetet.
SKRIFTLIGA RAPPORTER
1: Arbetet är en sammanfattning som främst direkt återger materialet. Centrala begrepp problematiseras inte och arbetet består i stor utsträckning av individuella erfarenheter.
2: Arbetet är en sammanfattning som mer eller mindre direkt återger materialet. Det kritiska tänkandet syns i begränsad utsträckning.
PROJEKTARBETE
1: Studerande har på uppmaning gjort till sig anvisade uppgifter i den egna gruppen.
2. Studerande har tagit ansvar för sina egna arbetsuppgifter i den egna gruppen.
SKRIFTLIGA RAPPORTER
3: Centrala aspekter i arbetet förklaras med egna ord. Temat behandlas tydligt och strukturerat. Studerande reflekterar kring temat och analyserar det med stöd av litteratur.
4: Det använda materialet analyseras och sammanställs. Temat behandlas tydligt och välstrukturerat. Arbetet visar att studerande satt sig in i ämnet och fått nya insikter.
PROJEKTARBETE
3: Studerande har aktivt tagit ansvar för sina egna uppgifter och samarbetat med studerandena i den egna gruppen.
4: Studerande har tagit initiativ och aktivt tagit ansvar för sina egna uppgifter och samarbetat med studerandena i den egna gruppen.
SKRIFTLIGA RAPPORTER
Arbetet baserar sig på ett mångsidigt material och utgör en syntes. Studerande argumenterar för sammanhang, föreslår nya synsätt på temat samt motiverar sina val.
PROJEKTARBETE
Studerande har arbetat självständigt, tagit initiativ, aktivt samarbetat med sina medstuderande i den egna samt i de andra grupperna, och kommit med nya idéer.