Eva Juslin
Instruktioner, uppgifter och examination finns på Moodle under studiehelheten USOÅ15LU Ledarskap och utveckling inom social- och hälsovård e-socionom: https://moodlecourses.novia.fi/course/view.php?id=3140
REFERENSLITTERATUR (Obs! litteraturen uppdateras)
Blom, B,. Morén, S. & Nygren, L. 2011. Utvärdering i socialt arbete: utgångspunkter, modeller och användning. Stockholm: Natur & Kultur.
Regeringsprogrammet för statsminister Sanna Marins regering 10.12.2019. Ett inkluderande och kunnigt Finland – ett socialt, ekonomiskt och ekologiskt hållbart samhälle. Helsingfors, 2019. http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/161932
Roselius, M. & Sundell, K. 2008. Att förändra socialt arbete
Forskare och praktiker om implementering. Stockholm: Gothia Förlag.
Material i delarna 1 och 3 i kursen Mångaktörskap i utvecklingsgemenskaper.
Studerande väljer själv övrig referenslitteratur som behövs för att klara av uppgifterna.
Självstudier på Moodle
1. Individuell skriftlig rapport 1-5
Skriftlig rapport: substanskunskap (se kompetenserna), integrering av teoretisk och praktisk kunskap.
2. Individuella inlämningsuppgifter på Moodle GK/UK
För godkänd prestation krävs att uppgifterna är gjorda och inlämnade.
Svenska
01.08.2020 - 31.08.2021
02.07.2020 - 31.08.2021
Institutionen för hälsa och välfärd
Pia Liljeroth
.
Utbildning till socionom
Åbo, Henriksgatan 7
0.00 sp
5.00 sp
H-5
1. Individuell skriftlig rapport 2,5 sp
2. Individuella inlämningsuppgifter på Moodle 2,5 sp
Uppgifterna kan göras under den tid kursen är öppen.
1.9.2020-31.8.2021
.
1. Individuell skriftlig rapport 2,5 sp
2. Individuella nlämningsuppgifter på Moodle 2,5 sp
.
SKRIFTLIG RAPPORT
Texten är fragmentarisk.
Referenslitteratur används inte.
Reflektioner framförs inte.
SKRIFTLIG RAPPORT
1: Arbetet är en sammanfattning som främst direkt återger materialet. Centrala begrepp problematiseras inte och arbetet består i stor utsträckning av individuella erfarenheter.
2: Arbetet är en sammanfattning som mer eller mindre direkt återger materialet. Det kritiska tänkandet syns i begränsad utsträckning.
SKRIFTLIG RAPPORT
3: Centrala aspekter i arbetet förklaras med egna ord. Temat behandlas tydligt och strukturerat. Studerande reflekterar kring temat och analyserar det med stöd av litteratur.
4: Det använda materialet analyseras och sammanställs. Temat behandlas tydligt och välstrukturerat. Arbetet visar att studerande satt sig in i ämnet och fått nya insikter.
SKRIFTLIG RAPPORT
Arbetet baserar sig på ett mångsidigt material och utgör en syntes. Studerande argumenterar för sammanhang, föreslår nya synsätt på temat samt motiverar sina val.