Eva Juslin
Tveiten,S. (2014) Yrkesmässig handledning -mer än ord. Kap.3. Etik i handledning,ss.61-75 och Kap.7. Handledningens syfte och mål,ss.113-134. Lund. Studentlitteratur.
- Föreläsningar, arbete i grupp, övningar i par /grupp, sociodrama samt dokumentation av egna erfarenheter under kursens gång.
- Under kursens gång arbetar studerande med sin egen självkännedom och självmedvetenhet i relation till sin professionella utveckling.
Svenska
01.10.2019 - 31.12.2019
16.08.2019 - 30.09.2019
ÅboRaseborg
Christine Welander
Utbildning till socionom
0.00 sp
0.00 sp
H-5
Examinationer:
1.Upplevelse och erfarenhetsbaserade anteckningar
Detta innebär att studerande skriver en individuell erfarenhetsbaserad berättelse gällande den egna självkännedomen och självmedvetenheten.
Upplevelseanteckning är subjektiv och fokuserar på upplevelser kring den egna professionella utvecklingen. Anteckningen uttrycker hur du som skriver upplevde en viss situation, vad du tänkte, kände och lärde dig om dig själv i den givna situationen.
Inlämning:15.11.19
2. Faktabaserat referat
Utgående ifrån den givna referenslitteraturen skriver du ett faktabaserat referat kring teman: Etik i arbetshandledning och Handledningens syfte och mål.
Referatet skriv i sammanfattande text som sammanlänkas med egna reflektioner.
Inlämning: 15.11.19
Bedömningskriterier:
1. Upplevelse och erfarenhetsbaserade anteckningar
Bedömning enligt skalan: gk/uk
Kriterier:
- närvaro och deltagande i närstudier så att tillräcklig erfarenhet kring den egna utvecklingen är möjlig att bearbeta
- egen bearbetning av den egna självkännedomen och självmedvetenheten
2. Faktabaserat referat
Bedömning enligt skalan: 0-5
Kriterier:
- förmåga att sammanfatta innehållet i den givna litteraturen
- förmåga att beskriva den egna faktabaserade inlärningen i relation till kursens kompetenser
Tidpunkt:1.10.-15.11.2019