•   Engelska VÅV14EN01-3009 15.03.2021-18.04.2021  3 sp  (USS19D-V, ...) +-
    Studieperiodens (kursens) lärandemål
    Studerande
    - kan på engelska på ett professionellt sätt kommunicera muntligt och skriftligt i de situationer som uppkommer i yrkeslivet
    - har kännedom om central terminologi på engelska inom vårdområdet och kan tillgodogöra sig det huvudsakliga innehållet i engelskspråklig facklitteratur
    - förhåller sig positivt till att utveckla sina receptiva och produktiva språkkunskaper i engelska och känner de relevanta verktygen därtill
    - är medveten om kulturella skillnader i internationella sammanhang
    Förkunskapskrav
    Inga förkunskaper
    Studieperiodens (kursens) innehåll
    Engelska
    Muntlig och skriftlig framställning
    Bedömningskriterier
    Bedömningskriterier - tillfredsställande-synnerligen tillfredsställande (1-2)
    Kriterier för utvärdering av tentamen
    Den studerande har en ytlig kunskap i ämnet (utantill läsning)

    Bedömningskriterier för skriftliga arbeten
    Den studerande har följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten är bristfällig. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan det väsentliga.

    Den studerande visar bristfällig kunskap angående de andra studerandes skriftliga arbeten. Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbetet. Hen har en bristfällig kunskap i substansen även berörande det väsentliga.
    Bedömningskriterier - goda-synnerligen goda (3-4)
    Kriterier för utvärdering av tentamen
    Den studerande kan redogöra för litteraturen, kan reflektera och motivera sina ståndpunkter

    Bedömningskriterier för skriftliga arbeten
    Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbete och visar otillräcklig kunskap angående de andra studerandes skriftliga arbeten. Den studerande behärskar substansen i sitt arbete men tillämpningen är begränsad.
    Bedömningskriterier - berömliga (5)
    Kriterier för utvärdering av tentamen
    Den studerande visar i sitt svar en fördjupad kunskap och mognad utöver det traditionella

    Kriterier för utvärdering av skriftligt arbete individuellt eller i grupp
    Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbetet och visar att hon behärskar substansen. Hen har läst de övriga deltagarnas skriftliga arbeten samt kan ställa relevanta frågor och leda en diskussion vid seminarietillfället. Det skriftliga arbetet och det eventuella opponentskapet visar på någonting utöver det vanliga (tekniskt utförande, muntligt framförande, mogna reflektioner, självständigt arbetssätt)

    Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbetet och visar att hon behärskar substansen. Hen har läst de övriga deltagarnas arbeten och kan ställa relevanta frågor och leda en diskussion vid seminarietillfället.

    Lärarens/ansvarspersonens namn

    Terese Herrgård-Backlund

    Rekommenderad och obligatorisk litteratur

    -enligt föreläsarens anvisningar (se Moodle)

    Studieformer och undervisningsmetoder

    Föreläsning, muntliga och skriftliga övningar, par- och grupparbeten, godkänd tentamen (muntlig och skriftlig)

    Bedömningsmetoder (förverkligande) och -kriterier (studieperioder/kurser)

    Vitsordsskala 0-5 och i en del övningar godkänd/underkänd
    Enligt den europeiska referensramen för språk.

    Undervisningsspråk

    Svenska

    Tajmning

    15.03.2021 - 18.04.2021

    Anmälningstid

    15.11.2020 - 07.03.2021

    Grupp(er)
    • USS19D-V
    • SSK19-1
    Antal studerande (min. - max.)

    10 - 35

    Ansvarig enhet

    Vasa

    Smågrupper
    • SSK19 grupp 1 (Koko: 40.
    Lärare

    Terese Herrgård-Backlund

    Tilläggsuppgifter för studerande

    -

    Utbildning

    Utbildning till sjukskötare, Utbildning till hälsovårdare, Utbildning till barnmorska

    Verksamhetspunkt

    Vasa, Wolffskavägen 31

    Vitsordsskala

    H-5

    Förverkligandets alternativa prestationssätt

    Planerad och genomförd presentation, godkända övningsuppgifter, godkänd tentamen (oral and written).

    Praktik- och arbetslivssamarbete

    -

    Tidpunkt för tentamen

    Information finns på Moodle.

    Ajoitus ja läsnäolo

    Våren 2021

    Pedagogiset toimintatavat

    -

    Oppimistehtävät ja opiskelijan työn mitoitus

    3 x 27 h = 81 timmar.

    Sisältö ja ajoitus

    -