Anita Ståhl-Levón
Arbetskollektivavtal och arbetarskydd:
- Allmänt kommunalt tjänste- och arbetskollektivavtal AKTA
- Työsuojelu - Arbetarskyddsförvaltningsens webbtjänst
- Finlex.fi
Bondas, T. E., (2003), “Caritative Leadership: Ministering to the Patients,” Nurse ADM Q, 27(3), pp. 249 – 253.
Bish, M., Kenny, A., Nay, R. (2012). A Scoping Review Identifying Contemporary Issues in Rural Nursing Leadership. Journal of Nursing Scholarship. 44 (4), pp. 411-417
Glasberg, AL., Eriksson, S., Norberg, A. (2008). Factors associated with ‘stress of conscience’ in healthcare. Scandinavian Journal of Caring Sciences. 22 (2), pp. 249-258
Reinhardt, A. C., (2004), “Discourse on the Transformational Leader: a Metanarrative of Finding the Right Person for the Job,” Adv. Nurs Sci, 27(1)pp. 21 – 31.
Schein, E. H., (1997), “Organizational Culture and Leadership.”
Storch, J., Makaroff, KS., Pauly, B., Newton, L. (2013). Take me to my leader: The importance of ethical leadership among formal nurse leaders. Nursing Ethics. 20 (2), pp. 150-157.
Yukl, G., (1998), “Leadership in Organizations
Melnyk, B., & Fineout-Overholt, E. (2002). Putting research into practice. Reflections on Nursing Leadership, 28(2), 22-25
Hybrid undervisning
Föreläsningar
Problemlösning
Självstudier
Individuellt arbete
Seminarium
Arbetskollektivavtal och arbetarskydd - GK för deltagande
0-5 för administration och ledarskap
Svenska
26.08.2019 - 17.11.2019
16.08.2019 - 16.09.2019
10 - 60
Vasa
Rika Levy-Malmberg, Anita Ståhl-Levón
Utbildning till sjukskötare
0.00 sp
1.00 sp
H-5
Examination i form av muntlig eller skriftlig examen. Tidpunkt anges av lärare. Anhållan måste vara inlämnad tre veckor före kursstart
Hemtentamen, hösten 2019
Novia Vasa, Alere
Arbetskollektivavtal och arbetarskydd
Vecka 35 - 37, 26.8 13.8.2019
Ledarskap
Vecka 35 - 38, 26.8 - 20.9.2019
3 sp 27 h/studiepoäng
Den studerande har inte följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten saknas. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan inte det väsentliga
Den studerande har följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten är bristfällig. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan det väsentliga.
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbete och visar otillräcklig kunskap angående de andra studerandes skriftliga arbeten. Den studerande behärskar substansen i sitt arbete men tillämpningen är begränsad.
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbetet och visar att hon behärskar substansen. Hen har läst de övriga deltagarnas skriftliga arbeten samt kan ställa relevanta frågor och leda en diskussion vid seminarietillfället. Det skriftliga arbetet och det eventuella opponentskapet visar på någonting utöver det vanliga (tekniskt utförande, muntligt framförande, mogna reflektioner, självständigt arbetssätt)
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbetet och visar att hon behärskar substansen. Hen har läst de övriga deltagarnas arbeten och kan ställa relevanta frågor och leda en diskussion vid seminarietillfället.