Anita Ståhl-Levón
Alfvén, G. 2017. Barn och psykosomatik i teori och klinik. Studentlitteratur, Stockholm.
Levander, S.,Adler, H.,Gefvert, O. & Tuninger, E. 2017. Psykiatri - en orienterande översikt. Studentlitteratur, Stockholm
Brenner, E.,Rydell, P. & Skoog, I. 2016. Akut psykiatri. Studentlitteratur, Stockholm
Glant, H. 2010. Ny i psykiatrin, Gothia Förlag, Stockholm
Johansson, R&S & Skärgren, L. 2016. Samhällsbaserad psykiatri. Liber, Stockholm
Nyberg, U. 2018. Suicidprevention i praktiken. Natur och kultur, Stockholm
Hallberg, U. 2018. Unga med psykisk ohälsa, självskadebeteende och självmordstankar - en kunskapsöversikt. Liber AB, Stockholm
Ringskog Vagnhammar S & Wasserman, D. 2017. Studentlitteratur, Stockholm
Åhörarkopior
Föreläsningar
Case demonstrationer
Problemlösningar
Grupparbeten
Individuella arbeten
Videor
Demonstrationer
Studiebesök
Erfarenhetsexperter
Vitsordsskala
96 - 100 % = 5
91 - 95 % = 4
86 - 90 % = 3
80 - 89 % = 2
75 - 79 % = 1
Svenska
06.02.2023 - 31.05.2023
01.12.2022 - 05.02.2023
Institutionen för hälsa och välfärd
Anita Ståhl-Levón, Marlene Gädda, Viktor Matintupa, Carita Blomström
Utbildning till sjukskötare
0.00 sp
0.00 sp
H-5
Virtuell test på Moodle
Självstudieuppgifter
Erfarenhetsexpert från olika områden inom psykiatrin och missbrukarvården
Virtuell tentamen deadline
Novia Vasa, Alere
Våren 2023
27 h/sp
För tentamen
Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan inte det väsentliga.
För skriftliga uppgifter
Den studerande har inte följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten saknas. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan inte det väsentliga
För tentamen
Den studerande har en ytlig kunskap i ämnet (utantill läsning)
För skriftliga uppgifter:
Den studerande har följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten är bristfällig. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan det väsentliga.
För tentamen
Den studerande kan redogöra för litteraturen, kan reflektera och motivera sina ståndpunkter
För skriftliga uppgifter:
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbete och visar otillräcklig kunskap angående de andra studerandes skriftliga arbeten. Den studerande behärskar substansen i sitt arbete men tillämpningen är begränsad.
Den studerande visar i sitt svar en fördjupad kunskap och mognad utöver det traditionella
För skriftliga uppgifter:
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbetet och visar att hon behärskar substansen. Hen har läst de övriga deltagarnas skriftliga arbeten samt kan ställa relevanta frågor och leda en diskussion vid seminarietillfället. Det skriftliga arbetet och det eventuella opponentskapet visar på någonting utöver det vanliga (tekniskt utförande, muntligt framförande, mogna reflektioner, självständigt arbetssätt)