Lena Sandén-Eriksson
Läkemedelboken online / äldres läkemedelsbehandling ( processer kritiska punkter , ej preparat eller medicinering) Midlöf & Kragh kapitel Läkemedelsbehandling hos äldre https://lakemedelsboken.se/kapitel/lakemedelsanvandning/lakemedelsbehandling_hos_aldre.html
Dehlin O. & Rundgren, Å. 2014. Geriatrik. Studentlitteratur.
Ekwall, A.2010. Äldres hälsa och ohälsa - en introduktion till geriatrisk omvårdnad. Studentlitteratur.
Larsson, M. & Rundgren, Å.2010. Geriatriska sjukdomar. Studentlitteratur.
Kirkevold, M., Brodtkorb, K., & Hylen Ranhoff, A. 2014. Geriatrisk omvårdnad Liber
Widell, M. 2016. Palliativ vård. Sanoma Utbildning ab.
Andershed, B.,Ternestedt, B-M. & Håkansson, C. 2013. Palliativ vård. Begrepp & perspektiv i teori och praktik. Studentlitteratur.
Kettunen, R., Kähäri-Wiik, K., Vuori-Kemilä, A. & Ihalainen, J. Modern rehabilitering - en resurs
Artiklar och övrig litteratur enligt föreläsarens anvisningar
Blended learning
Föreläsningar
Grupparbeten
Onlinetentamen
Obligatorisk föreläsning med läkare Filip Koskinen
Obligatorisk föreläsning med sjukhusteolog
Frånvaro: individuell inlämningsuppgift enligt information på Moodle
Vitsord 1-5
Godkänd tentamen och skriftliga uppgifter
Svenska
04.01.2021 - 28.02.2021
15.11.2020 - 10.01.2021
Institutionen för hälsa och välfärd
Lena Sandén-Eriksson, Sirkku Säätelä
Utbildning till sjukskötare, Utbildning till hälsovårdare, Utbildning till barnmorska
Vasa, Wolffskavägen 31
0.00 sp
2.00 sp
H-5
Online tentamen bedöms 0-5 enligt schema
Omtente enligt överenskommelse med läraren
enligt schema
27h = 1 sp
För tentamen
Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan inte det väsentliga.
För skriftliga uppgifter
Den studerande har inte följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten saknas. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan inte det väsentliga
För tentamen
Den studerande har en ytlig kunskap i ämnet (utantill läsning)
För skriftliga uppgifter:
Den studerande har följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten är bristfällig. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan det väsentliga.
Den studerande kan redogöra för litteraturen, kan reflektera och motivera sina ståndpunkter
För skriftliga uppgifter:
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbete och visar otillräcklig kunskap angående de andra studerandes skriftliga arbeten. Den studerande behärskar substansen i sitt arbete men tillämpningen är begränsad.
Den studerande visar i sitt svar en fördjupad kunskap och mognad utöver det traditionella
För skriftliga uppgifter:
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbetet och visar att hon behärskar substansen. Hen har läst de övriga deltagarnas skriftliga arbeten samt kan ställa relevanta frågor och leda en diskussion vid seminarietillfället. Det skriftliga arbetet och det eventuella opponentskapet visar på någonting utöver det vanliga (tekniskt utförande, muntligt framförande, mogna reflektioner, självständigt arbetssätt)