Lena Sandén-Eriksson
Läkemedelboken online / äldres läkemedelsbehandling ( processer kritiska punkter , ej preparat eller medicinering) Midlöf & Kragh kapitel Läkemedelsbehandling hos äldre https://lakemedelsboken.se/kapitel/lakemedelsanvandning/lakemedelsbehandling_hos_aldre.html
Dehlin O. & Rundgren, Å. 2014. Geriatrik. Studentlitteratur.
Ekwall, A.2010. Äldres hälsa och ohälsa - en introduktion till geriatrisk omvårdnad. Studentlitteratur.
Larsson, M. & Rundgren, Å.2010. Geriatriska sjukdomar. Studentlitteratur.
Kirkevold, M., Brodtkorb, K., & Hylen Ranhoff, A. 2014. Geriatrisk omvårdnad Liber
Widell, M. 2016. Palliativ vård. Sanoma Utbildning ab.
Andershed, B.,Ternestedt, B-M. & Håkansson, C. 2013. Palliativ vård. Begrepp & perspektiv i teori och praktik. Studentlitteratur.
Kettunen, R., Kähäri-Wiik, K., Vuori-Kemilä, A. & Ihalainen, J. Modern rehabilitering - en resurs
Artiklar och övrig litteratur enligt föreläsarens anvisningar
Kursen går helt online med självstudier i huvudsak för flerformsstuderande
Inga schemalagda föreläsningar
Föreläsningar finns online som videon
Grupparbeten gör på oline ebnligt instruktion
Onlinetentamen, omtentamen enligt anvisningar på Moodle
Geriatrik: Tentamen vitsord 0-5
Uppgifter gk/kompletteras/uk
Palliativ vård: THL webbkurs godkänd/underkänd
Svenska
03.01.2022 - 20.02.2022
15.11.2021 - 02.01.2022
Institutionen för hälsa och välfärd
Lena Sandén-Eriksson, Sirkku Säätelä
Utbildning till sjukskötare, Utbildning till hälsovårdare, Utbildning till barnmorska
Vasa, Wolffskavägen 31
0.00 sp
3.00 sp
H-5
Enligt schema
enligt schema
1 sp/ 27 timmar arbete
Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan inte det väsentliga.
För skriftliga uppgifter
Den studerande har inte följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten saknas. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan inte det väsentliga
På engelska
For the exam
The student shows limited substantive knowledge, cannot be essential
För tentamen
Den studerande har en ytlig kunskap i ämnet (utantill läsning)
För skriftliga uppgifter:
Den studerande har följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten är bristfällig. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan det väsentliga.
För tentamen
Den studerande kan redogöra för litteraturen, kan reflektera och motivera sina ståndpunkter
För skriftliga uppgifter:
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbete och visar otillräcklig kunskap angående de andra studerandes skriftliga arbeten. Den studerande behärskar substansen i sitt arbete men tillämpningen är begränsad.
Den studerande visar i sitt svar en fördjupad kunskap och mognad utöver det traditionella
För skriftliga uppgifter:
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbetet och visar att hon behärskar substansen. Hen har läst de övriga deltagarnas skriftliga arbeten samt kan ställa relevanta frågor och leda en diskussion vid seminarietillfället. Det skriftliga arbetet och det eventuella opponentskapet visar på någonting utöver det vanliga (tekniskt utförande, muntligt framförande, mogna reflektioner, självständigt arbetssätt)