Rolf Gammals
- Bryman & Bell: Företagsekonomiska forskningsmetoder
- Christensen m.fl: Marknadsundersökning - en handbok
- Malhotra m. fl.: Marketing Research (not translated)
Marknadsanalys:
- föreläsningar på Teams/webex
- övningar
- projekt (marknadsanalys för ett verkligt företag/organisation)
Studieperiodens (kursens) lärandemål
Studerande:
- behärskar processen och verktygen för att praktiskt kunna genomföra en marknadsanalys
- kan presentera resultatet av en marknadsanalys
- känner till vanliga grundbegrepp inom statistik och sannolikhetslära och behärskar enkla beräkningar
- kan läsa och ta fram data ur statistik och utnyttja den i marknadsanalys
- känner till grunderna om diskreta och kontinuerliga fördelningar samt deras praktiska användning
- känner till grunderna i statistiska skattningar samt begrepp som osäkerhet och konfidensintervall (not translated)
Marknadsanalys: Rapporten står för 100% av kursens utvärdering. (not translated)
Swedish
17.03.2025 - 25.05.2025
07.12.2024 - 17.03.2025
Faculty of Business
Rolf Gammals, Monika Kärkkäinen
Degree Programme in Business Administration
0.00 credits
0.00 credits
H-5
Inom kursen görs en undersökning som kan ske på uppdrag av näringslivet. (not translated)
Oinlämnade uppgifter. (not translated)
Låg kvalitet på undersökning, rapport och övriga inlämninguppgifter samt presentationer. (not translated)
Bra kvalitet på undersökning, rapport och övriga inlämningsuppgifter samt presentationer. (not translated)
Hög kvalitet på undersökning, rapport och övriga inlämningsuppgifter samt presentationer. (not translated)