Pia Höglund-Ingo
Hwang, P. & Nilsson, B. (2011) Utvecklingspsykologi (3:e rev.utg.) Natur och Kultur
s. 131-293 samt s. 313-315 - Studerande lånar denna själv
Parrish, M. (2012) Mänskligt beteende. Perspektiv inom socialt arbete. Liber
s. 130-171 - Dessa nämnda sidor hittar du i "mappen" på moodlecourses.
Säljö, R. (2016) Lärande. En indroduktion till perspektiv och metaforer. Gleerups
s. 89-107 - Dessa nämnda sidor hittar du också i "mappen" på moodlecourses (not translated)
Kursen Utveckling och Lärande (5 sp) sker helt och hållet virtuellt och genom självinstrerande material på Moodlecourses (not translated)
Swedish
17.01.2022 - 03.04.2022
15.11.2021 - 17.01.2022
Faculty of Health and Welfare
Pia Höglund-Ingo
Degree Programme in Social Services
Åbo, Henriksgatan 7
0.00 credits
0.00 credits
H-5
Examination sker genom en examinationsuppgift i 5 delar (not translated)
- (not translated)
Kursen examineras på så sätt att studerande utför uppgifterna enligt egen tidtabell (not translated)
17.1-3.4.2022 (not translated)
135 h eget arbete (not translated)
Vårterminen (not translated)
Studerande uppvisar inte de mest elementära kunskaperna inom ämnet. Studerande uppvisar upprepade missförstånd av fenomenen och ämnet (not translated)
Studerande påvisar en ytlig och ytterst grundläggande förståelse för ämnet och de fenomen som studeras
Beskrivningen av ämnet och fenomenen är fragmentarisk men innehåller ändå de mest centrala delarna (not translated)
Studerande uppvisar förmåga att reflektera kring fenomenen i anslutning till ämnet och de fenomen som studeras och kan aktivt göra egna kopplingar till det studerade
Studerande kan motivera egna ståndpunkter och har grepp om definitioner och begrepp i anslutning till ämnet (not translated)
Studerande uppvisar fördjupad förståelse för ämnet och har ett moget förhållningssätt till de fenomen som studeras samt uppvisar förmåga till kritiskt tänkand (not translated)