Pia Höglund-Ingo
Appelgren, Alva (2021)Nya perspektiv på lärande. Liber s.
Hwang, P. & Nilsson, B. (2019) Utvecklingspsykologi (4:e rev.utg.) Natur och Kultur
Parrish, M. (2012) Mänskligt beteende. Perspektiv inom socialt arbete. Liber
Säljö, R. (2016) Lärande. En introduktion till perspektiv och metaforer. Gleerups
Tetzcher, v. Stephen. (2016) Utvecklingspsykologi
Ovan nämnda källor finns på moodle (not translated)
Beräknad arbetsbelastning 5x27=135 timmar (not translated)
Kursen bedöms enligt skalan 1-5.
En uppgift bedöms enbart enligt GK men ett ambitiöst och engagerad bearbetning av nämnda uppgift kan ha en höjande effekt på slutvitsordet ifall vitsordet för de andra delarna "står och väger" mellan två vitsord. (not translated)
Swedish
05.02.2024 - 05.04.2024
01.12.2023 - 05.02.2024
Faculty of Health and Welfare
Pia Höglund-Ingo
Kursen har reviderats på basen av tidigare utvärderingar
Studerande får utvärderande kommentar i kommentarsboxen som finns intill inlämningen på moodle. Utvärderande kommentar fås av kursansvarige inom 3 veckor efter inlämning. (not translated)
Degree Programme in Social Services
0.00 credits
0.00 credits
H-5
Kursen examineras genom individuellt arbete, pararbete eller genom validering. Material till examinationen finns på moodle samt själva examinationsuppgiften (not translated)
- (not translated)
Kursen är öpppen fr.o.m 5.2 - 14.3.2024 Kursen avläggs enligt studerandes egen tidtabell och kan avläggas så länge som kursen är öppen och pågår. Försenad inlämning sänker ett vitsord (not translated)
Kursen förverkligas genom självinstruerande material på Moodlecourses-plattformen. Kursen avläggs individuellt på egen hand och enligt egen tidtabell så länge som kursen är öppen. En del material till examinationen lånas av studerande själv och en del material finns på moodleplattformen i en materialbank. (not translated)
- (not translated)
Studerandes egen tidsanvändning är 135 timmar (not translated)
Studerande uppvisar en ytterst allmän och ytlig kunskap och förmår inte göra egen reflektion kring frågorna. Studerande har inte hänvisat till litteratur genomgående i sina svar och hänvisar inte till källan på det sätt som efterfrågas i uppgiften. (not translated)
Studerande har en något fragmentarisk men ändå grundläggande förståelse för ämnet och de fenomen som studeras. Framställningen saknar ett helhetsgrepp men innehåller ändå de mest centrala delarna. Studerande kan reflektera kring frågorna, men reflektionens koppling till det som studeras är svagt (not translated)
Studerande kan reflektera kring fenomen i anslutning till ämnet och kan aktivt göra egna kopplingar till det studerade
Studerande kan motivera egna ståndpunkter och har grepp om definitioner och begrepp i anslutning till ämnet och de fenomen som studeras. Studerande visar ett klart grepp kring helheten och kan beskriva sammanhangen för de studerade fenomenen (not translated)
Studerande uppvisar fördjupad förståelse för ämnet och har ett säkert grepp kring de fenomen som studeras samt uppvisar förmåga till kritiskt tänkande. Studerandes reflektioner visar även en fördjupad förståelse för det som studeras i kombination med mogenhet och insiktsfullhet. Uppgiften är gjord med gott engegemang och hög ambitionsnivå. (not translated)