Nadja Suomela
Davidsson, S & Juslin, E. 2016. Det resursstarka barnet - resursförstärkande yrkespraxis för barn under skolåldern.
Hwang, P. & Nilsson, B. (2019). Utvecklingspsykologi. Stockholm: Natur och kultur.
Kyrkostyrelsen. (2019). Riktlinjer för en familjecentrerad församling.
Kyrkostyrelsen. (2021). Stigen. Livslångt växande med församlingen.
Kyrkostyrelsen. (2021). Så att ingen blir ensam. Riktlinjer inom fostrande arbetet i Evangelisk-lutherska kyrkan i Finland för förebyggande av utanförskap.
Kyrkostyrelsen. (2023). Alla är viktiga. Genomförandet av den nationella barnstrategin inom Evangelisk-lutherska kyrkan i Finland.
Parrish, M. (2012). Mänskligt beteende. Perspektiv inom socialt arbete. Stockholm: Liber.
Övrig litteratur enligt anvisningar på Moodle. (not translated)
Kursen genomförs i sin helhet som självständiga studier enligt instruktioner på Moodle. (not translated)
Swedish
13.01.2025 - 31.12.2026
02.12.2024 - 31.10.2026
Luisa Tast
Degree Programme in Social Services
0.00 credits
0.00 credits
H-5
Studerande är självständigt i kontakt med arbets- och församlingslivet enligt instruktioner på Moodle. (not translated)
Kursen genomförs i egen takt enligt instruktioner på Moodle. Kursen ska vara genomförd senast 30.11.2026. Kursen består av fristående delmoduler med egna målsättningar, instruktioner, källor och examinationsuppgifter som genomförs och lämnas in. (not translated)
E-learning. 01.01.2025 - 31.12.2026. Deadline: 11/2026).
Kursen består av 5 sp som motsvarar sammanlagt 135 h självständigt arbete.
Modul 1: Barns och familjers livsvillkor, resurser och behov av stöd 1,5 sp. Den uppskattade arbetsmängden för examination 1 motsvarar 40 h.
Modul 2: Interprofessionellt arbete med barn och familjer inom kyrka och samhälle 1,5 sp. Den uppskattade arbetsmängden för examination 2 motsvarar 40 h.
Modul 3: Församlingsverksamhet för barn och familjer 2 sp. Den uppskattade arbetsmängden för examination 3 motsvarar 55 h. (not translated)
The student does not demonstrate the most elementary knowledge in the subject. The student shows repeated misunderstandings of the phenomena and the subject.
The student demonstrates superficial competence and basic understanding of the subject.
The student demonstrates a competence that is related and linked to the literature
The student can justify his/her own positions and has a grasp of definitions and concepts in connection with the subject.
The student has an immerse competence and shows a deeper understanding of the subject in relation to the upcoming profession and demonstrates the ability to think critically.