Pia Höglund-Ingo
Förverklingsdel 1: Resursförstärkande perspektiv och metoder. Föreläsaren ger behövligt material vid introducerande kurstillfälle.
Förverklingsdel 2: Motiverande samtal:
Holm Ivarsson, B., Ortiz, L. Wirbring, P. (2019) Motiverande samtal. Praktisk handbok för socialt arbete. Gothia
Rautalinko, E. (2015) Samtalsfärdigheter - stöd, vägledning och ledarskap. Liber (Valda delar som fås via kursansvariga) (not translated)
Föreläsningar
Övningar
Gäster från arbetslivet (not translated)
Aktivt deltagande vid övningar och föreläsningar i de olika tre delarna (not translated)
Swedish
01.01.2024 - 31.07.2024
01.12.2023 - 31.12.2023
Faculty of Health and Welfare
Pia Höglund-Ingo, Vasa Socionom, Luisa Tast
Utvärdering, ges i form av återkopplingskommentar intill inlämning på Moodle (not translated)
Degree Programme in Social Services
0.00 credits
0.00 credits
H-5
1. Resursförstärkande perspektiv och metoder (3 sp). Obligatorisk närvaro. Ev. frånvaro kompenseras genom kompletterande uppgift. Förverklingsdelen utvärderas enligt bedömningsskala 0-5.
Ansvarsperson: Luisa Tast
2. Motiverande samtal (2 sp). Obligatorisk närvaro vid tillfällena. Ev. frånvaro kompenseras genom kompletterande uppgift. Förverklingsdelen utvärderas med GK/iGK
Ansvarsperson: Pia Höglund-Ingo (not translated)
Gästföreläsare Social tjänstehund
Gästföreläsare: Mentalisering som metod inom socialt arbete (not translated)
Detaljerade uppgifter finns på moodlesidan för kursen ifråga (not translated)
Föreläsningar och övningar, Centrias utrymmen i Jakobstad (not translated)
- (not translated)
5x27=135
24 timmar föreläsningar och övningar
Eget arbete 112 timmar (not translated)
Kursens förverklingsdelar:
1. Resursförstärkande perspektiv och metoder (3 sp) enligt bedömningsskala 0-5
2. Motiverande samtal - 2 sp - GK/iGK (not translated)
Studerande har inte deltagit aktivt kursens föreläsningar och övningstillfällen. Studerandes skriftliga prestation är på en alltför allmän nivå och generell nivå. Studerande har inte utfört kompensationsuppgift i samband med frånvaro. (not translated)
Studerande har genomfört en observation och analys och har med hjälp av litteraturstudier förmått göra egna tillämpande reflektioner. Studerande har besvarat frågan/frågorna.
Studerande har deltagit aktivt och följt skrivanvisningar. (not translated)
Studerande har genomfört en observation och analys och visat klarhet över centrala begrepp och definitioner. Texten visar på logik i uppbyggnad och studerande kan också göra relevanta, reflekterande paralleller. Tentamenssvaret visar på en förmåga att beskriva en helhetsbild av det studerade fenomenet. Studerande har deltagit aktivt och följt skrivanvisningar. (not translated)
Studerande visar stark klarsynthet och mognad i sin förståelse, utöver det vanliga. Kan reflektera kring fenomenen på ett djupgående sätt. Studerande har visat starkt engagemang i sin uppgift. Studerande har deltagit aktivt och följt skrivanvisningar. (not translated)