Jaana-Sofia Tengström
Rekommendation:
- litteratur i vetenskapligt skrivande
- litteratur i projektarbete
- facktidskrifter, forskning inom det valda området, aktuella händelser i samhället via media
- litteratur från tidigare kurser och kommande kurser inom hälsovårdarutbildningen, se utförandeplaner/förverkliganden från tidigare kursser (not translated)
Introduktion av utvecklingsarbete 10.12.2024 obligatorisk närvaro
Studerande skriver utvecklingsarbete individuellt eller i par
Studerande lämnar in plan för utvecklingsarbete vecka 3, dl.17.1.25 kl:12.00
Grupphandledning x 1, 6.5.25 obligatorisk närvaro
Handledning två gånger per arbete (varav den ena grupphandledning)
Ev, praktiskt förverkligande av utvecklingsarbetet (förverkligandet kan variera beroende på projektets art).
Skriftlig produkt
Inlämning av arbetet 15.5.2025 kl.12.00
Seminarium 22.5.2025 där utvecklingsarbetet presenteras och diskuteras i samarbete med samarbetspartners, handledare och hälsovårdarstuderande. Obligatorisk närvaro (not translated)
Praktiskt förverkligande (om möjligt)
Skriftlig produkt bedöms med vitsordet 1-5
Studerande har förmåga att utnyttja tidigare kunskap från utbildning till sjukskötare som forskningsmetodik, vetenskapligt skrivande, argumentation, presentation och yrkesmässig hållning på ett berömligt, gott eller nöjaktig sätt.
Studerande har på ett berömligt, gott eller nöjaktigt sätt utvecklat sin utvecklingsidé och presenterar den muntligt och skriftligt.
Studerande kan utveckla det hälsofrämjande arbetet på ett berömligt, gott eller nöjaktigt sätt med stöd av utvecklingsarbetet för en vald målgrupp i hälsovårdskontextet.
Studerande har förmåga till kreativitet och innovation och grundar sin idé på evidens inom området.
Rapporten är inlämnad i tid, följer Novias skrivanvisningar, motsvarar minst 8 sidor skriven text ( vid individuellt arbete) exkluderat pärmblad, innehållsförteckning och innehållsförteckning + eventuella bilagor.
Obligatoriskt aktivt deltagande vid seminariet
Vitsordet är en sammanställning av presentation+ praktiskt förverkligande+seminarierapport (not translated)
Swedish
01.01.2025 - 30.06.2025
02.12.2024 - 31.12.2024
Faculty of Health and Welfare
Pia Liljeroth, Jaana-Sofia Tengström
Degree Programme in Public Health Nursing
0.00 credits
0.00 credits
H-5
Arbetet ska gärna göras i samarbete med arbestlivet/ svara till arbetslivets behov (not translated)
Inlämning av det skriftliga arbetet 15.5.2025
Seminarium 22.52025 (not translated)
Våren 2025 (not translated)
Självstudier + handledning 135 h
Föreläsning och seminarium 10 h (not translated)
Studerande har inte förmågan att utnyttjasin tidigare kunskap från utbildning till sjukskötare som forskningsmetodik, vetenskapligt skrivande, argumentation, presentation och yrkesmässig hållning.
Studerande kan inte utveckla sin idé och presentera den muntligt och skriftligt.
Studerande har svårigheter att utveckla det hälsofrömjande arbetet med stöd av utvecklingsarbetet för en vald målgrupp i hälsovårdskontextet.
Studerande visar ej kreativitet och innovation och grundar inte sin idé på evidens inom området.
Rapporten är inte inlämnad i tid, Rapporten följer inte Novias skrivanvisningar, motsvarar minst 8 sidor skriven text exkluderat pärmblad, innehållsförteckning och innehållsförteckning + eventuella bilagor. (not translated)
Studerande har en svag förmåga att utnyttja tidigare kunskap från utbildning till sjukskötare som forskningsmetodik, vetenskapligt skrivande, argumentation, presentation och yrkesmässig hållning.
Studerande kan svagt utveckla sin projektidé och presentera den muntligt och skriftligt.
Studerande kan på ett nöjaktigt sätt utveckla det hälsofrämjande arbetet med stöd av utvecklingsarbetet för en vald målgrupp i hälsovårdskontextet.
Studerande har en svag förmåga till kreativitet och innovation och grundar sin idé på evidens inom området.
Rapporten är inlämnad i tid, följer Novias skrivanvisningar, motsvarar minst 8 sidor skriven text exkluderat pärmblad, innehållsförteckning och innehållsförteckning + eventuella bilagor. (not translated)
Studerande har förmåga till att utnyttja tidigare kunskap från utbildning till sjukskötare som forskningsmetodik, vetenskapligt skrivande, argumentation, presentation och yrkesmässig hållning på en god nivå.
Studerande kan väl utveckla sin projektidé och presentera den muntligt och skriftligt.
Studerande kan med stöd av utveckla det hälsofrämjande arbetet för en vald målgrupp i hälsovårdskontextet.
Studerande har förmåga till kreativitet och innovation och grundar sin idé på evidens inom området.
Rapporten är inlämnad i tid, Rapporten följer Novias skrivanvisningar, motsvarar minst 8 sidor skriven text exkluderat pärmblad, innehållsförteckning och innehållsförteckning + eventuella bilagor (not translated)
Studerande har en god förmåga att utnyttja tidigare kunskap från utbildning till sjukskötare som forskningsmetodik, vetenskapligt skrivande, argumentation, presentation och yrkesmässig hållning på ett berömligt, sätt.
Studerande kan på ett berömligtt sätt utveckla sin projektidé och presentera den muntligt och skriftligt.
Studerande kanpå ett berömligt, utveckla med stöd av utvecklingsarbetet det hälsofrämjande arbetet för en vald målgrupp i hälsovårdsarbetet.
Studerande har förmåga till kreativitet och innovation och grundar sin idé på evidens inom området.
Rapporten är inlämnad i tid. Rapporten följer Novias skrivanvisningar, motsvarar minst 8 sidor skriven text exkluderat pärmblad, innehållsförteckning och innehållsförteckning + eventuella bilagor. (not translated)