Anna-Lotta Mörk-Nygård
Studiematerial på Moodle.
Brown, B. (2008). Makeup Manual. New York: Grand Central Life & Style.
Corson, R., Gore Norcross, B. & Glavan, J. (2010). Stage makeup.
Davis, G. & Hall, M. (2017). 3 (uppl.). The makeup artist handbook. New York: Routledge.
Freedman, J. (2019). Makeup and Styling in TV and Film. New York: Cavendish Square Publishing, LLC.
Middleton, K. (2018). Color Theory for the make-up artist. New York: Routledge.
The Academy of Freelance Makeup. (2013). Makeup is art.
Branschtidningar och applikationer.
Studerande ska följa Novias skrivanvisningar för examensarbeten.
Praktiska övningar, moodboards, portfolio, demonstrationer, berättande undervisning, diskussioner och studiebesök
Kursen utvärderas enligt vitsord (0-5) för inlämningsuppgifter (individuella och team). Medeltal av uppgifternas vitsord bildar slutvitsordet i kursen.
Engelska
04.09.2023 - 27.11.2023
15.06.2023 - 30.09.2023
Institutionen för hälsa och välfärd
Anna-Lotta Mörk-Nygård, Alexandra Stjernberg
Anna-Lotta Mörk-Nygård, makeup foto & film 3sp
Timlärare , maskering 2sp
Mer information ges vid kursintroduktion.
Degree Programme in Beauty Care
Vasa, Wolffskavägen 31
0.00 sp
0.00 sp
H-5
Godkända övnings- och kursuppgifter/portfolio.
Gruppfeedback ges efter kursens avslut.
Föreläsare från arbetslivet håller kursen 2sp/5sp.
Examination består av inlämningsuppgifter/portfolio.
Lottas del, 3sp:
1. Kurs uppgift; Portfolio. 1,5sp. Deadline: 3.12.2023. Vitsord 0-5
2. Makeup för foto, färg-svartvit. Deadline: 5.11.2023 Vitsord 0-5
2sp: kursuppgifter ges av timlärare vid introduktion
04.09.2023-27.11.2023, Campus Alere
-
Studerande arbetar för 27h/sp.
Närstudier: 44h
Självstudier: 91h
Totalt: 135h
-
Studerande har inte följt uppgiftens anvisningar och påvisar synnerligen svaga kunskaper inom ämnet
Inlämningsuppgiften är bristfällig eller saknas
Studerande har inte deltagit eller bidragit någonting under kursens gång
Studerande påvisar en ytlig kompetens och grundläggande förståelse för ämnet
Studerande påvisar en kompetens som relateras och kopplas till litteraturen
Studerande kan reflektera och motivera egna synpunkter
Studerande har en fördjupad kompetens och visar en djupare förståelse för ämnet i relation till det kommande yrket