I denna kurs lär sig den studerande hur man skapar 2D och 3D modeller för visualisering. I kursen lär man sig också den bakomliggande matematiken som behövs för att kunna programmera och implementera visuella system.
Förkunskapskrav
Alla matematik -och programmeringskurser.
Studieperiodens (kursens) innehåll
- 3D matematik
- Visualiseringsverktyg
- Modellering
- Simulationmodellering och programmering
Förstå visualiserings matematiken för både 2D och 3D.
Kan göra enkla visualiseringar med hjälp av programvara.
Grundkunskaper hur man använder programvara för att design grafiska element. Förstår sig på interaktiva element.
Bedömningskriterier - goda-synnerligen goda (3-4)
Kan tillämpa beräkningsmodeller för visualisering.
Kan modifiera och underhålla program för visualisering.
Kan producera nya grafiska element och visualiserings artefakter. Kan skapa interaktiva element via skript eller verktyg.
Bedömningskriterier - berömliga (5)
Kan utveckla och förändra beräkningsmodeller för givna problem.
Kan utveckla ny programvara för specifika nya visualiseringsbehov.
Kan konstruera AR/VR baserade grafiska element och programmera nya interaktiva element.