Laura Johansson
Studiematerial tilldelas under kursens gång. Rekommenderad litteratur meddelas vid kursstart.
Föreläsningar och inlämningsuppgifter
Grupparbeten
Projektplan, -rapport och presentation
Faktastudier
Studerande känner till grundbegrepp inom digital marknadsföring och förstår marknadsföringens betydelse i organisationen
Studerande har grundläggande kännedom om olika områden inom digital marknadsföring.
Studerande känner till olika sätt att kommunicera på marknaden.
Svenska
01.01.2024 - 28.04.2024
01.12.2023 - 19.01.2024
Institutionen för företagsekonomi
Laura Johansson
- studerande känner till aktuell teknik och kan utnyttja digitala kanaler för att nå målgrupperna i den digitala verksamhetsmiljön.
- kan utforma sitt budskap rätt beroende på använd kanal.
- känner till grunderna för hur man mäter och analyserar effekten av marknadsföringen i digitala kanaler.
- vet hur man bygger upp digital marknadsföring på ett lönsamt sätt.
- kan skapa nätverk i en digital miljö.
Utbildning i företagsekonomi
0.00 sp
0.00 sp
H-5
Tentamensdatum meddelas vid kursstart.
Online höstterminen 2023, kursstart 23.10.2023.
135 h inkluderande undervisning, övningsarbeten och litteraturstudier.