Anna-Lena Berglund
Studiematerial tilldelas under kursens gång. Rekommenderad litteratur meddelas vid kursstart.
Föreläsningar och inlämningsuppgifter
Grupparbeten
Projektplan, -rapport och presentation
Faktastudier
Studerande känner till grundbegrepp inom digital marknadsföring och förstår marknadsföringens betydelse i organisationen
Studerande har grundläggande kännedom om olika områden inom digital marknadsföring.
Studerande känner till olika sätt att kommunicera på marknaden.
Svenska
23.10.2023 - 31.12.2023
15.06.2023 - 22.10.2023
Institutionen för företagsekonomi
Kajsa From
- studerande känner till aktuell teknik och kan utnyttja digitala kanaler för att nå målgrupperna i den digitala verksamhetsmiljön.
- kan utforma sitt budskap rätt beroende på använd kanal.
- känner till grunderna för hur man mäter och analyserar effekten av marknadsföringen i digitala kanaler.
- vet hur man bygger upp digital marknadsföring på ett lönsamt sätt.
- kan skapa nätverk i en digital miljö.
Utbildning i företagsekonomi
Vasa, Wolffskavägen 33
0.00 sp
0.00 sp
H-5
Tentamensdatum meddelas vid kursstart.
Online höstterminen 2023, kursstart 23.10.2023.
135 h inkluderande undervisning, övningsarbeten och litteraturstudier.