Anna-Lena Berglund
Key account management: Woodbourn & McDonald
Strategic customer management: Payne & Frow
Marketing beyond the textbook: Laurell & Parment
Key account management: Peter Cheverton
Kundresan: Margareta Boström, Stefan Friberg
CRM for dummies: Helgesson
Kotlers litteratur
www.ama.org
Övrig litteratur inom kundrelationer/CRM
Distansförelänsingar
Litteraturstudier
Inlärningsuppgifter
Svenska
19.03.2021 - 28.05.2021
15.11.2020 - 28.03.2021
0 - 10
Institutionen för företagsekonomi
Annemari Andrésen
Kursinnehåll:
- Kundresan
- Kundprofilering
- CRM
- Salesfunnel
- Stamkundsprogram
- Content marketing
- Inbound marketing
Utbildning i företagsekonomi
Vasa, Wolffskavägen 33
0.00 sp
0.00 sp
H-5
Inlämning av portfolio deadline 23.5.2021
Start: 19.3.21 kl. 14-17
6 distansföreläsningar/inbandade föreläsningar v. 12-18
Portfolion med inlärningsuppgifter oinlämnad eller ofullständig. Källhänvisningar saknas.
Godkända inlärningsuppgifter med medelvitsord 1-2
1. Man ser att du har läst rätt teori, har förstått ämnet och har en bra struktur
2. Du använder dig av rätt terminologi och med tanke på kursens kompetenser
Godkända inlärningsuppgifter med medelvitsord 3-4
1. Man ser att du har läst rätt teori, har förstått ämnet och har en bra struktur
2. Du använder dig av rätt terminologi och med tanke på kursens kompetenser
3. Du kan lyfta upp centrala frågor och teoretiska synpunkter
4. Du kan knyta teorin till praktiken och reflektera till egna erfarenheter
Godkända inlärningsuppgifter med medelvitsord 4-5
1. Man ser att du har läst rätt teori, har förstått ämnet och har en bra struktur
2. Du använder dig av rätt terminologi och med tanke på kursens kompetenser
3. Du kan lyfta upp centrala frågor och teoretiska synpunkter
4. Du kan knyta teorin till praktiken och reflektera till egna erfarenheter
5. Du kan bidra med egen tolkning och relatera till större sammanhang och ge nya vinklingar på ämnet, även med tanke på framtiden