Marie Hjortell
se Moodle
Närstudier : deltagande i föreläsningar, grupparbeten och diskussioner, seminarier, temadag
Självstudier- examinationsuppgift i basgrupper, basgruppsträffar
Aktivt deltagande i kursen kan inverka höjande på kursens slutvitsord
Examinationsuppgift och presentation vid seminarium/infotillfälle. Vitsord 1-5
Uppgift i styrdokument. GK/UK
Svenska
04.03.2024 - 07.04.2024
01.12.2023 - 03.03.2024
10 - 18
Institutionen för hälsa och välfärd
Marie Hjortell
Obligatorisk närvaro vid kursstart och seminarier och temadag
Utbildning till hälsovårdare
0.00 sp
0.00 sp
H-5
Seminarium :Presentationer av examinationsuppgift 10.4.2024
Uppgift i styrdokument . Deadline 18.4.2024
Våren 2024 veckorna 10-15
27h/sp
Kriterier för utvärdering av tentamen
Den studerande har en ytlig kunskap i ämnet (utantill läsning)
Bedömningskriterier för skriftliga arbeten
Den studerande har följt anvisningarna och hens kunskap om de andra studerandes arbeten är bristfällig. Den studerande visar begränsad substanskunskap, kan det väsentliga.
Den studerande visar bristfällig kunskap angående de andra studerandes skriftliga arbeten. Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbetet. Hen har en bristfällig kunskap i substansen även berörande det väsentliga
Kriterier för utvärdering av tentamen
Den studerande kan redogöra för litteraturen, kan reflektera och motivera sina ståndpunkter
Bedömningskriterier för skriftliga arbeten
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbete och visar otillräcklig kunskap angående de andra studerandes skriftliga arbeten. Den studerande behärskar substansen i sitt arbete men tillämpningen är begränsad.
Kriterier för utvärdering av tentamen
Den studerande visar i sitt svar en fördjupad kunskap och mognad utöver det traditionella
Kriterier för utvärdering av skriftligt arbete individuellt eller i grupp
Den studerande har följt anvisningarna för det skriftliga arbetet och visar att hon behärskar substansen. Hen har läst de övriga deltagarnas skriftliga arbeten samt kan ställa relevanta frågor och
Kan leda en diskussion vid seminarietillfället. Det skriftliga arbetet och det eventuella opponentskapet visar på någonting utöver det vanliga (tekniskt utförande, muntligt framförande, mogna reflektioner, självständigt arbetssätt)